تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر 1397 - 4:52
کد خبر : 35937

کم‌فروشی و رشوه مصادیقی از منکر «اقتصادی» است/ وضعیت بازار ما اینگونه آشفته است

کم‌فروشی و رشوه مصادیقی از منکر «اقتصادی» است/ وضعیت بازار ما اینگونه آشفته است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کنند آیه ۴۱ سوره حج شعار و در راس برنامه‌هایشان قرار دارد. در این آیه چهار چیز اولویت است؛ نماز به عنوان بعد عبادی، زکات به عنوان بعد اقتصادی، امر به معروف و نهی

کم‌فروشی و رشوه مصادیقی از منکر «اقتصادی» است/ وضعیت بازار ما اینگونه آشفته است به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کنند آیه ۴۱ سوره حج شعار و در راس برنامه‌هایشان قرار دارد. در این آیه چهار چیز اولویت است؛ نماز به عنوان بعد عبادی، زکات به عنوان بعد اقتصادی، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بعد اجتماعی. البته نمی‌توان در همه دوران و زمان‌ها یکسان رفتار کرد؛ ائمه ما ۲۵۰ سال بین مردم بودند که هر ۲۵ سال شرایط جامعه فرق کرده است بنابراین نمی‌توانیم در شرایط و زمان حسین (ع) مانند زمان امام حسن (ع) یا دیگر ائمه رفتار یکسان داشت.
شناخت معروف و منکر و اولویت‌ها یکی از ضروریت های امروز جامعه است. منکر «اعتقادی» قسمی از منکر است که شک و ابهام جوانان مصداق آن است، امروز ما در جامعه با آن مواجهیم و شاهدیم برخی به سهولت دین را کنار گذاشته‌اند. منکر «اقتصادی»، «اجتماعی»، «اخلاقی»، «سیاسی»، «فرهنگی» و «نظامی» از دیگر اقسام منکرات هستند. کم‌کردن از وزن محصولات مختلف در کارخانه‌ها که مبلغ آن میلیاردی می‌شود همان کم‌فروشی و نمونه‌ای از منکر اقتصادی است.

ربا، کم‌فروشی و رشوه مصادیقی از منکر «اقتصادی» است و بی‌ثباتی در بازار که ناخواسته ثروت مردم را به نصف رسانده هیچ ارتباطی به عوامل خارجی ندارد، چون هنوز نه فروش نفت متوقف و نه تحریم‌ها اعمال شده است. همچنین نه پاسخ مستقیمی از اروپا دریافت کرده‌ و هیچ اتفاقی در ورود و خروج مباحث ارزی ما اتفاق نیفتاده، وضعیت بازار ما اینگونه آشفته است.

«حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی‌/ تیر ۹۷» انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد