تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1397 - 15:02
کد خبر : 35920

نویسنده فرانسوی: محجبه بودن را یک افتخار می‌دانم‌

نویسنده فرانسوی: محجبه بودن را یک افتخار می‌دانم‌

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، کلر ژوبرت امروز در کارگاه ادبی و آیین نشست "دو پنجره" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار داشت: ایده‌های به ظاهر کوچک می‌تواند تبدیل به داستان بزرگی شود و با نوشتن، فرصتی برای ایده‌پردازی، فراگیری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، کلر ژوبرت امروز در کارگاه ادبی و آیین نشست "دو پنجره" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار داشت: ایده‌های به ظاهر کوچک می‌تواند تبدیل به داستان بزرگی شود و با نوشتن، فرصتی برای ایده‌پردازی، فراگیری و بازنگری در اندیشه‌‌ها فراهم می‌شود.

نویسنده فرانسوی ادبیات کودک کوشش را لازمه علاقه‌مندی عنوان کرد و با بیان اینکه برای نویسنده شدن افزون بر مطالعه‌ کتاب، شناسایی جذابیت‌های یک اثر خوب با تکیه بر اندیشه‌ورزی الزامی است گفت: برنامه‌ریزی هدفمند برای انتقال مفاهیم دینی و اسلامی به کودکان اهمیت ویژه‌ای دارد.

نویسنده کتاب "کلوچه‌های خدا" با تاکید بر اینکه آموزه‌های دینی پاورچین پاورچین به دنیای زیبای کودک وارد‌ می‌شود خاطرنشان کرد: ارائه غیرمستقیم آموزه‌ها و بهره‌گیری از قصه و داستان می‌تواند نقش به‌سزایی در این زمینه ایفا کند‌.

نویسنده فرانسوی ادبیات کودک با اشاره به اینکه که از ۱۹ سالگی به دین مبین اسلام گرویده و نگاهی ویژه به اهمیت حجاب در اسلام داشته است اظهار داشت: اسلام دینی کامل و بی‌نقص بوده و آموزه‌های آن بر حکمت استوار است.

ژوبرت با بیان اینکه محجبه بودن را یک افتخار می‌دانم و کتاب "لینالونای" را بر اساس دیدگاه‌هایم در زمینه حجاب نوشته و منتشر کرده‌ام گفت: ایجاد ارتباط قلبی با خداوند لازمه‌ زندگی موفق است و نویسندگان با دیدگاهی کودکانه می‌توانند با مخاطبان ارتباط صمیمی داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: اثر‌بخشی برنامه‌های آموزشی در توسعه مباحث فرهنگی گسترده است.

اسفندیار ضیایی با اشاره به اینکه دیدار صاحبان خرد و اندیشه عرصه ادبیات می‌تواند زمینه‌ ارتقای آگاهی‌های ادبی و فردی را فراهم‌ کند گفت: چهره‌های ادبی همواره در توسعه فرهنگی جامعه اثرگذار هستند.

ضیایی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های ادبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: عامل هویت‌بخش یک جامعه ادبیات است و فعالیت در حوزه‌های متعدد ادبی به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی موجب بالندگی و سلامت فرهنگی یک جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه ژرف‌اندیشانه نویسندگان و تصویر‌گران برجسته دنیا به حوزه کودک و نوجوان با پیوندی ناگسستنی مواجه است گفت: بهره‌گیری از دیدگاه‌های سازنده شخصیت‌های برجسته و الگو‌برداری از آنها باید در سرلوحه برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد