تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1395 - 18:30
کد خبر : 3588

غفلت از آسیب‌های‌اجتماعی فروپاشی بنیان خانواده‌ها را به دنبال دارد

غفلت از آسیب‌های‌اجتماعی فروپاشی بنیان خانواده‌ها را به دنبال دارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در جمع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد اظهار داشت: کار امر به معروف و نهی از منکر بسیار بزرگ و حائز اهمیت است و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در جمع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد اظهار داشت: کار امر به معروف و نهی از منکر بسیار بزرگ و حائز اهمیت است و باید آن را یک ارزش اجتماعی برای صیانت از جامعه و کشور تلقی کرد.

وی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: این انقلاب یک پدیده بزرگ و کم‌نظیر است و شناخت واقعی از انقلاب و صیانت از آن از ضرورت‌هایی است که باید توسط مردم،‌ مسؤولان و دست‌اندرکاران مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه میبد، هدف اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را پایه‌ریزی و معالجه آسیب‌های غرب دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب باید به تمام دنیا ارسال شود تا آسیب‌های غرب را معالجه و مبارزه با ظلم را برای همه مردم جهان نهادینه کند همانگونه که در کشوری نظیر نیجریه برای شیخ زکزاکی و پیروان او نهادینه کرد.

رئیس جامعه‌المصطفی همچنین با بیان اینکه کار امر به معروف باید در جامعه احساس شود، تصریح کرد: این کار بزرگ باید ذی‌قیمت انجام شود و بدانیم که جامعه آسیب‌های مختلف دارد و نباید نسبت به این آسیب‌ها بی‌تفاوت بود.

اعرافی با اشاره به اینکه نباید از آسیب‌های اجتماعی اطراف خود غافل شویم، بیان کرد: باید فریضه امر به معروف در کشور فرهنگ‌سازی شود و اصل نهادینه‌سازی امر به معروف نیز مهربانی و مدارا است و البته با رعایت قانون باید با افراد شرور به طور جدی برخورد شود.

وی با بیان اینکه اجرای این فریضه نیازمند همدلی و همبستگی مسؤولان است، اظهار داشت: آگاهی و اطلاع‌رسانی و توجیه مسؤولان مبنی بر اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار خود قرار دهند و دانش‌آموزان و دانشجویان و حتی اصناف را طبق احکام شرع و شناخت آسیب‌ها توجیه و معظلات را برجسته کنند، باید مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی به آسیب‌های مهم در کشور اشاره کرد و افزود: در جامعه ما که اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون حاشیه‌نشین و ۵۰ هزار مطلقه و زندانی و معتاد دارد، اگر آسیب‌ها رفع نشود جامعه را از درون پوک می‌کند و این خطرات، اهرم‌هایی همچون حجاب و عفاف و پاکدامنی که خانواده‌ها را کنار هم نگاه داشته، از هم می‌پاشد.

وی با اشاره به نقش مهم روحانیت، مساجد و تکایا که بازوی اصلی اجرای فریضه امر به معروف به شمار می‌روند، عنوان کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و اصناف وظیفه سنگینی در احقاق این امر دارند و ادارات نیز باید به اجرای این فریضه اهتمام کنند از تخلف، رشوه، بی‌قانونی، ضعیف‌کشی و … جلوگیری کنند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از فارس، در این مراسم از میرزایی، مسؤول سابق ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر میبد تجلیل و حجت‌الاسلام اسلامی حکم خود را از آیت‌الله اعرافی دریافت کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد