تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1397 - 10:17
کد خبر : 35809

چهار منطقه در اراک مستعد تبدیل شدن به حاشینه نشینی است

چهار منطقه در اراک مستعد تبدیل شدن به حاشینه نشینی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الله درودگر روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران، افزود: ۱۲ منطقه دیگر نیز در این کلانشهر شرایط تبدیل شدن به سکونتگاه های غیررسمی را دارند که در برنامه های کلان مدیریتی باید توجه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الله درودگر روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران، افزود: ۱۲ منطقه دیگر نیز در این کلانشهر شرایط تبدیل شدن به سکونتگاه های غیررسمی را دارند که در برنامه های کلان مدیریتی باید توجه خاص به اینده این مناطق باشد.
وی اظهار داشت: توانمند سازی روستائیان و الزام دستگاه های اجرایی در صیانت از املاک راهکار جلوگیری از ایجاد و توسعه حاشیه نشینی است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: اراک، ساوه و دلیجان در استان مرکزی نیز با پدیده حاشیه نشینی مواجه هستند که با ۲ راهکار یاد شده می توان از توسعه آن ها جلوگیری کرد.
وی در بخشی از سخنانش ادامه داد: هفت مرکز مشاوره خانواده در محلات، دلیجان، ساوه، خمین و شازند در راستای کاهش آمار طلاق در استان مرکزی راه اندازی شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: آموزش پیش از ازدواج برای زوج ها به منظور کاهش آمار طلاق در استان با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری برگزار می شود.
درودگر افزود: مجموعه اقدامات ۴۴ دستگاه در استان مرکزی منجر به کاهش ۶ و نیم درصدی طلاق در سال های ۹۵ و ۹۶ شده است.
وی گفت: این آمار نشان می دهد با برنامه ریزی و استفاده از راهکارهای علمی می توان برآسیب طلاق غلبه کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی افزود: سه و ۲ دهم درصد طلاق ها در این استان در چهار سال اول زندگی زوج ها اتفاق افتاده است.
درودگر اظهار داشت: طرح تربیت مصلحان و حکمان بخشی از برنامه معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم این استان با هدف کاهش آمار طلاق است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: در این طرح سال گذشته ۱۵۷ نفر در ۹ کارگاه آموزشی شرکت کردند و با راهکارهای ارایه مشاوره برای جلوگیری از جدایی زوج ها آشنا شدند.
درودگر در ادامه داد: نبود مرکز تبادل فرزندان طلاق از جمله کمبود های استان بود که امسال در ساوه راه اندازی شد و در اراک نیز ۲ مرکز فعال است.
وی در توضیح ارایه خدمات این مراکز گفت: تبادل فرزندان طلاق بین زوج هایی که از هم جدا شده اند به منظور ملاقات قانونی در این مراکز انجام می شود و ازتبادل این فرزندان در پاسگاه نیروی انتظامی و کلانتری ها که شایسته حضور کودکان نیست، جلوگیری می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: فعالیت این واحدها با عنوان مراکز مهر موجب شد تا پنج درصد زوج ها با صلح و سازش، ادامه زندگی را انتخاب کنند.
درودگر افزود: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان نیز سال گذشته در ۱۲ مدرسه استان اجرا شد که ۶ مدرسه در اراک و ۶ مرکز آموزشی در محلات زیر پوشش خدمات آن قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در این طرح عوامل و دلایل آسیب و خطراتی که دانش آموزان را تهدید می کند مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر دانش آموزان، مربیان و معلمان نیز از دوره های آموزشی برخوردار شدند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: طرح نماد نیز امسال در تمام مدارس شهرستان محلات از دوره اول تا متوسط دوم اجرا می شود.
درودگر افزود: امسال ۱۵۵ سرباز در ۱۱ کارگاه سبک زندگی با جلوگیری از آسیب اجتماعی با هدف جلوگیری از آسیب های احتمالی دوران سربازی شرکت کردند.
وی اظهار داشت: ۶۳۹ نفر نیز سال گذشته در ۴۰ کارگاه آموزشی اصلاح باز اجتماعی نمودن مرتکبان جرایم امنیتی و اخلاقی شرکت کردند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: هزار و ۲۶۰ نفر در این استان در قالب ۲۵ هسته تخصصی در سامانه سجام ثبت نام کردند.
درودگر افزود: ثبت نام کنندگان در این سامانه با اطلاع از هر گونه تخلف می توانند موارد را به شکل گزارش مکتوب در اختیار دستگاه های نظارتی قرار دهند.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد