تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تیر 1397 - 5:46
کد خبر : 35669

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی: تشویق مردم به حضور "هنجارشکن" در اماکن عمومی از ابزارهای دشمن است

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی: تشویق مردم به حضور "هنجارشکن" در اماکن عمومی از ابزارهای دشمن است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ سردار علیرضا مظاهری در جلسه پرسش و پاسخ در مسجد امام رضا(ع) مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: مردم خراسان شمالی متدین و تاثیر گذار هستند. در اغتشاشات دی ماه گذشته استان خراسان شمالی آرامش  خوبی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ سردار علیرضا مظاهری در جلسه پرسش و پاسخ در مسجد امام رضا(ع) مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: مردم خراسان شمالی متدین و تاثیر گذار هستند. در اغتشاشات دی ماه گذشته استان خراسان شمالی آرامش  خوبی داشت و همکاری مردم با نیروهای انتظامی بسیار قابل توجه بود.

وی با اشاره به همکاری مردم با ناجا در اتفاقات اخیر افزود: در اغتشاشات دی‌ماه گذشته نیروی انتظامی حتی از یگان ویژه هم استفاده‌ای نکرد که این نشان دهنده حضور به موقع مردم در صحنه و همکاری آنان با ناجا است. همکاری مردم با نیروی انتظامی بسیار موثر بود و اگر همراهی مردم نباشد نمی‌توانیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

خراسان شمالی در ردیف کم‌جُرم ترین استان‌ها است

فرمانده انتظامی استان با تشریح وضعیت آمار جرم در استان گفت: خوشبختانه در ارزیابی سال گذشته خراسان شمالی در کنار زنجان و کردستان جزو سه استان کم جُرم کشور بوده است.

سردار مظاهری در ادامه به نقشه‌های اخیر دشمنان اشاره کرد و افزود: موقعیت حساس فعلی را باید درک و رصد کنیم. تنها با صبر و تقوا می‌توانیم از این مسیر حساس عبور کنیم. دشمن در جنگ سخت نمی‌تواند اقدامی را انجام دهد و از این رو به سمت جنگ نرم آمده٬ از بستر فضای مجازی و با هزینه‌های هنگفت وارد میدان شده است و پیش‌روی می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد پروژه «تابستان داغ» شامل هنجارشکنی با حضور افراد با لباس‌های نامناسب در خیابان‌ها است. اخیراً موردهایی را نیز شاهد بوده‌ایم که با همکاری خانواده‌ها می‌توان از این موضوع عبور کرد.

مظاهری خاطرنشان کرد: هدف دشمن سوء استفاده از مطالبات به‌حق مردم و سوارشدن بر موج مطالبات است. باید به زخم‌خورده‌ها فرصت ندهیم. حوادث خرمشهر فقط بر‌اساس مطالبه برای آب نبود. آنچه در بازار تهران رخ داد نیز فقط حضور بازاریان نبود بلکه افرادی که می‌خواستند بازار را به تعطیلی و جنجال بکشانند، وارد عمل شدند.

برای ایجاد کلانتری‌های جدید محدودیت‌هایی داریم

فرمانده انتظامی استان در ادامه به مباحث مرتبط با نظارت بر فرایند عملکرد ناجا سخن گفت و تصریح کرد: سیستم «سامانه ناظر» در ناجا راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند تخلفاتی را که از نیروی انتظامی سر می‌زند گزارش کنند و ناجا نیز پیگیر تخلفات هست.

سردار مظاهری با اشاره به کمبودهای امکاناتی و مالی در نیروی انتظامی٬ گفت: برای ایجاد کلانتری‌های جدید درخواست‌هایی وجود دارد اما کلانتری‌ها را بر‌اساس ساختار جمعیت، جغرافیا و جرم تعریف و ایجاد می‌کنیم. ولی بر‌اساس برخی کمبودهای نیرو و امکانات فعلا امکان این موضوع میسر نیست.

وی افزود: پلیس راه گرمه و جاجرم و راز و جرگلان و برخی پاسگاه‌ها در سال‌های گذشته با اعتبار سفر رهبری به خراسان‌شمالی٬ راه‌اندازی شده است. امیدواریم با بودجه بیشتر٬ نیاز مردم به کلانتری‌های جدید را نیز برطرف کنیم.

فرمانده انتظامی استان در ادامه به درخواست‌های متعدد مردم برای رسیدگی به وضع حجاب در جامعه اشاره داشت و گفت: در زمینه عفاف و حجاب نیازمند همکاری مردم و اهمیت‌دادن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم. در حوزه عفاف و حجاب باید ابتدا به عفاف جامعه و اقدامات فرهنگی توجه کنیم که نقش علماء، جامعه و هیئت‌ها در این موضوع بسیار موثر است.

۱۶۰۰۰ تذکر لسانی به بدحجاب‌ها داده شده است

وی افزود: در حوزه عفاف و حجاب در سال گذشته بالغ بر ۱۶۰۰۰ مورد تذکر لسانی داده شده و تعداد زیادی نیز تعهد و آموزش داده شده و با تعداد اندکی نیز برخورد قضایی شده است.

مظاهری ادامه داد: دستگاه‌های دیگر نیز باید در این زمینه همکار نیروی انتطامی باشند. نمی‌شود در مراسمی شهرداری دوچرخه به همشهریان بدهد و «بانوان» را به دوچرخه سورای در پارک‌ها تشویق کند و از طرف دیگر نیروی انتظامی با این موضوع برخورد کند. در این زمینه تنها اقدامات سلبی و برخوردها جوابگو نیست. همکاری خانواده‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است. با اقدامات سلبی تنها٬ مشکل حل نمی‌شود.

فرمانده ناجا در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تعامل ناجا با اساتید دانشگاهی نیز برای پیش‌بُرد این موضوع بسیار خوب است. اقدام فرهنگی مناسب در زمینه گسترش حیا و حجاب در جامعه٬ بسیار راه‌گشا است. ورود جوانان فعال فرهنگی و هیئتی نیز در این زمینه بسیار مناسب است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد