تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 19:22
کد خبر : 3559

انجام کارهای باطل موجب ترویج فساد، فحشاء و منکر در جامعه می‌شود

انجام کارهای باطل موجب ترویج فساد، فحشاء و منکر در جامعه می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین رضا رفیعی امشب در برنامه هفتگی بصیرتی دفتر نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف اظهار داشت: صفات خداوند به صورت نعمت در بدن انسان گنجانده شده تا به کمال دست یابد. وی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین رضا رفیعی امشب در برنامه هفتگی بصیرتی دفتر نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف اظهار داشت: صفات خداوند به صورت نعمت در بدن انسان گنجانده شده تا به کمال دست یابد.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه نعمات خداوند را چطور قدرشناسی کنیم، ادامه داد: نعمت‌های خداوند در جهت سودآوری به انسان داده شده تا در مسیر زندگی خود از آن بهره بگیرد.

مشاور سابق دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان داشت: خداوند نعمت‌های خود را تحت عنوان نعمت های مادی و معنوی در اختیار انسان قرار داده است تا انسان با بهره گرفتن از این نعمت‌ها به رستگاری دست یابد.

رفیعی نعمت های معنوی را قوه عقل، عاطفه، جمال و فطرت بیان کرد و افزود: خداوند جمال را در زیبایی انسان قرار داده است و انسان باید قدر این نعمت را بداند.

وی نعمت های مادی را چشم، گوش، بدن انسان و ثروت دانست و ادامه داد: اگر انسان از نعمت‌های مادی که همان نعمت های دنیایی است در راه رسیدن به کمال استفاده کند موجب عنایت پروردگار می گیرد چراکه رسیدن به خداوند قدرت و باور الهی می‌خواهد.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان جنوبی اذعان داشت: نعمت‌های مادی و معنوی به یک اندازه برای انسان گران بها است، چراکه با داشتن نعمت های خداوند انسان می‌تواند به هدف خود دست یابد.

رفیعی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه آیا کسی که اخلاق ندارد در جامعه جایگاهی دارد؟ گفت: مؤمنی که اخلاق نداشته باشد مؤمن واقعی نیست زیرا یکی از صفات مؤمن داشتن اخلاق در جامعه و خانواده است لذا باید همه به این امر مهم توجه لازم داشته باشند.

وی به نعمت زبان در وجود انسان اشاره کرد و افزود: اگر انسان از زبان خود به صورت کار خیر رساندن به مردم استفاده کند به افرادی که خیر رسانده ثواب کار برای او نوشته می شود ولی اگر از زبان خود به شیوه اشتباه استفاده کند موجب خشم و غضب خدا قرار می گیرد.

مشاور سابق دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خداوند در آخرت از خوردن و آشامیدن انسان در جامعه سؤال نمی کند، عنوان کرد: خداوند در استفاده از خوردن و آشامیدن انسان حلال یا حرام بودن اطعام را موجب سؤال کردن از انسان قرار می دهد.

رفیعی انجام کارهای باطل را در جامعه ترویج فساد، فحشاء و منکر بیان کرد.

وی اظهار داشت: خداوند به نسبت تمامی موجوداتی که آفریده است نعمت های بیشتری در قدرت انسان قرار داده است لذا باید درست از این نعمت ها استفاده کند تا به سعادت دست یابد.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان جنوبی با طرح این سؤال که یک عده از مردم بر این باورند خداوند انسان را فقیر خلق کرده؟ بیان داشت: این باور اشتباهی است لذا خداوند خمس و زکات را در این راه قرار داده تا انسان دچار فقر یا تهی دستی نشود.

رفیعی کمال اراده، کمال علم و کمال هویت را سه مرحله در جهت رستگاری انسان بیان کرد و افزود: اراده قوی انسان را به کارهای شایسته معبود سوق می دهد لذا داشتن اراده قوی انسان را به کمال علم می رساند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به نامحرم موجب خشم خداوند می‌گردد، بیان داشت: نگاه به نامحرم مانند تیری زهر آلود است که از طرف شیطان به انسان اصابت می کند و موجب عذاب های اخروی می شود.

مشاور سابق دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اضافه کرد: نگاه کردن تند به صورت مؤمن از کارهای ناپسندیده و ناشایستی است که نباید در جامعه اسلامی صورت گیرد.

رفیعی گفت: مرتکب گناهی در جامعه نشده باشد جایگاه او در بهشت است.

وی با اشاره به اینکه کلمه جمیل در قرآن کریم در سه آیه آمده است، خاطرنشان کرد: کلمه جمال به معنای زیبایی است و باید انسان در جهت رشد و رسیدن به کمال از آن بهره ببرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد