تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 11:12
کد خبر : 3554

حذف دکل‌ از پشت بام‌های شهر/ تسریع در بزرگ‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری مدیریت شهری

حذف دکل‌ از پشت بام‌های شهر/ تسریع در بزرگ‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری مدیریت شهری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، شورای اسلامی شهر در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی خود به بررسی نظریه شماره ۱۳۱۵ مورخ ۲۵/۰۸/۹۵ کمیسیون امور اقتصادی،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، شورای اسلامی شهر در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی خود به بررسی نظریه شماره ۱۳۱۵ مورخ ۲۵/۰۸/۹۵ کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذای و مشارکتها و نظریه شماره ۱۰۱۵ مورخ ۲۴/۰۸/۹۵ در خصوص لایحه شماره ۱۵۲۰۰۵/۲۱ مورخ ۰۵/۰۸/۹۵ در زمینه پروژه سرمایه گذاری تجمیع و ساماندهی دکل‌های مخابراتی به روش ساخت، بهره‌برداری، پرداخت اجاره و انتقال(BOT) پرداخت.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد مقدس در این باره اظهار کرد: با نابسامانی و ناهنجاری غیر قابل تحملی در حوزه دکل‌های مخابراتی در سطح شهر مشهد مواجهیم.

 

کاهش ۱۳۰۰ دکل مخابراتی شهر مشهد به ۳۵۰ دکل

 

موسی شربتدار ادامه داد: بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه برای ساماندهی این دکل‌ها نیاز است که با اجرای این طرح تعداد دکل‌ها از ۱۳۰۰ به ۳۵۰ دستگاه کاهش می‌یابد و در نهایت دکل‌ها در مکان‌هایی نصب می‌شود که برای مردم ضرر کمتری داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: در مدت قرارداد از سرمایه‌گذار اجاره دریافت شده و بعد از پایان قرارداد، مالکیت کامل این دکل‌ها به شهرداری مشهد بازمی‌گردد و چون این طرح بار مالی برای شهرداری ندارد لذا مناسب است.

 

علی اصغر نخعی‌راد، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این مورد بیان کرد: قبلا دکل‌های مخابراتی استاندارد و ایمنی لازم را نداشت که شهرداری با جذب یک سرمایه‌گذار ۸ دکل جدید احداث کرد.

 

حذف دکل‌ها از پشت بام‌های شهر

 

وی افزود: با اجرای این طرح، دکل‌ها از پشت بام‌ها حذف شده و در میادین و معابر و مکان‌های عمومی نصب می‌شود.

 

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد: ۳ اپراتور تعهد داده‌اند که تجهیزات خود را بر روی این دکل‌های شهرداری نصب نمایند و بعد از ۱۱ سال که این دکل‌ها در اختیار سرمایه‌گذار است، مالکیت آن به شهرداری بازخواهد گشت. ما فقط پایه‌های دکل‌ها را اجرا می‌کنیم و نصب تجهیزات با اپراتورها می‌باشد.

 

در پایان با تصویب این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد تا پروژه سرمایه‌گذاری تجمیع و ساماندهی دکل‌های مخابراتی را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ کل سرمایه‌گذاری معادل ۸۲۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۷۲۶ ریال به روش ساخت، بهره‌برداری، پرداخت اجاره و انتقال اجرا نماید.

 

همچنین مقرر گردید طرح دکل‌ها به تایید معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برسد.

 

تعیین نمایندگان شورا در هیات امنای فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر

 

در این جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، رای گیری در مورد تعیین نمایندگان شورا در هیات امنای فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر نیز صورت گرفت.

 

در این رای گیری حجت الاسلام فاطمی ارفع و لطفی به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر در هیئت امنای فرهنگسرای امر به معرف و نهی از منکر انتخاب شدند.

 

تمدید مهلت یک ماهه برای ارائه پیوست فرهنگی شهربازی پارک ملت

 

نظریه شماره ۸۴۹ مورخ ۲۳/۱۰/۹۵ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت در خصوص نامه شماره ۱۸۴۳۱/۹۵/۲۱ مورخ ۲۴/۰۹/۹۵ در زمینه تمدید مهلت اجرای تبصره مصوبه شماره ۲۶۹۲/۹۵/۴/ش مورخ ۲۰/۰۲/۹۵ مبنی بر پیوست فرهنگی قرارداد مشارکتی شهربازی پارک ملت دیگر دستور کار این جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بود.

 

حجت السلام مجید فاطمی ارفع، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این رابطه گفت: شهرداری درخواست داده تا زمان ارائه پیوست تا پایان اردیبهشت سال ۹۶ تمدید شود که ما تنها با یک ماه تمدید موافقت کردیم.

 

در ادامه اعضا با تمدید زمان یک ماه برای تهیه پیوست فرهنگی شهربازی بوستان ملت موافقت کردند.

 

مخالفت با افزایش کرایه نقدی اتوبوسرانی از ۵۰۰ به هزار تومان

 

همچنین در این جلسه علنی و در دستور کاری دیگر، نظریه شماره ۱۰۸۴ مورخ ۲۳/۱۰/۹۵ کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و امور اداری و نظریه شماره ۷۵۴ مورخ ۲۴/۰۹/۹۵ کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک در خصوص لایحه شماره ۱۳۹۱۱۳/۲۱ مورخ ۱۷/۰۷/۹۵ در زمینه دریافت بهای خدمات اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی به صورت نقد نیز بررسی شد.

 

موسی شربتدار، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد مقدس در این رابطه عنوان کرد: هدف اصلی ما از ارائه این طرح، بازدارندگی است تا مردم از پرداخت نقدی حذر نموده و برای استفاده از مشهد کارت فرهنگ‌سازی شود.

 

علی اصغر نیشابوری، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد مقدس نیز تصریح کرد: قصد ما این است هرکسی که مشهد کارت تهیه نمی‌کند بهای تمام شده جابجایی با اتوبوس را بپردازد که این هزینه بیشتر از هزار تومان می‌باشد.

 

وی افزود: تخلفاتی در رانندگان بابت دریافت نقدی بهای خدمات اتوبوسرانی اتفاق می‌افتد که خیلی کم است و با آنها برخورد می‌شود.

 

کاهش ۱۲ درصدی فرار بلیت در اتوبوسرانی مشهد

 

حسن قدیری طرقی، عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این رابطه گفت: متاسفانه عده‌ای از شهروندان اقدام به تهیه بلیت الکترونیک نمی‌کنند و برای شهرداری و دیگر مسافران مشکل ایجاد می‌کنند و اگر بتوانیم مبلغ کرایه نقدی را افزایش دهیم این افراد نیز به تهیه مشهد کارت اقدام خواهند کرد.

 

وی افزود: برخی رانندگان در قبال دریافت وجه نقد رسید نمی‌دهند که چند نفر به همین دلیل اخراج شده‌اند و آمار و اطلاعات نشان می‌دهد دریافت وجه نقد از شهروندان ۱۲ درصد فرار بلیت را کاهش داده است.

 

جواد ستاری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این باره اظهار کرد: درحال حاضر وجه نقدی از مسافرانی که مشهدکارت ندارند دریافت می‌شود و مشکلی در خصوص استفاده از من‌کارت دیگران وجود ندارد و بر چه اساس می‌خواهیم کرایه هزار تومانی را بگیریم؟

 

افزایش ۴ درصدی استفاده‌کنندگان از مشهد کارت در اتوبوسرانی مشهد

 

حجت السلام حسنعلی اخلاقی امیری نیز خاطرنشان کرد: مشاهده شده مابه التفاوت کرایه نقد و الکترونیک به جیب رانندگان که حقوق ثابت دریافت می‌کنند می‌رود که نباید اینگونه نباشد.

 

محمود عامری‌فرد، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز درباره این لایحه بیان کرد: تاکنون ۴ درصد به جمعیت استفاده‌کنندگان از مشهد کارت و ۳ درصد هم به درآمدهای شهرداری از بابت اجرای دریافت نقدی کرایه از کسانی که مشهد کارت ندارند، اضافه شده است.

 

در پایان اعضا با این لایحه مبنی بر افزایش بهای استفاده از اتوبوسرانی و مینی‌بوس رانی در صورت پرداخت نقدی از ۵۰۰ تومان به یک هزار تومان مخالفت کردند.

 

در ادامه جلسه علنی شورا، بررسی لایحه شهرداری مشهد در خصوص افزایش سرمایه شرکت عمران سپهر وکیل‌آباد مورد بررسی قرار گرفت. نخعی راد، رئیس کمیسیون اقتصادی شورا، در این خصوص گفت: به منظور حل مشکل بافت فرسوده قلعه وکیل‌آباد، ابتدای امسال، شورای شهر مصوب کرد که از مجموع ١٧هکتار مساحت این بافت، تنها ۴هکتار جهت اجرای پروژه تثبیت شد و مابقی آن از طرح بهسازی خارج شد تا در قالب یک طرح مصوب جدید، اهالی منطقه نسبت به ساخت‌و‌ساز واحدهای خود اقدام کنند.

 

وی افزود: برای ۴هکتار باقی‌مانده در طرح بهسازی بافت فرسوده قلعه وکیل‌آباد سرمایه‌گذار جذب شده است تا نسبت به اجرای پروژه‌های پیش‌بینی‌شده اقدام شود.

 

معاون اقتصادی شهرداری مشهد هم با ارائه توضیحاتی گفت: در اصلاح بافت‌های فرسوده، مرسوم بود که شهرداری مستقیم با انتشار اوراق مشارکت نسبت به تملک بافت و تعریف پروژه در آن اقدام کند که متاسفانه در برخی موارد خرید پلاک‌ها پراکنده صورت می‌گرفت و این تملکات کم‌اثر یا بی‌اثر بود.

 

مزجی افزود: در راستای نوسازی قلعه وکیل‌آباد، شهرداری با همکاری شرکت سپهر هشتم، فعالیت‌های خود را آغاز کرد، اما چون خرید املاک این بافت به صورت پراکنده انجام گرفته بود و امیدی به تحقق اهداف مدنظر وجود نداشت، تصمیم گرفته شد سرمایه‌گذار جدیدی به موضوع ورود کند. وی تصریح کرد: ٢٧٠٠ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای نوسازی قلعه وکیل‌آباد نیاز بوده که بهترین راه تامین این میزان سرمایه و انجام پروژه‌های مشارکتی از طریق تاسیس شرکت است.

 

وی با اشاره به تشکیل شرکت نوسازی قلعه وکیل‌آباد با سرمایه ١٠میلیون‌تومانی در سنوات گذشته، گفت: در حال حاضر، ١٢٠٠میلیارد تومان آورده نقدی شرکای ماست که الان می‌توانند در این شرکت سرمایه‌گذاری کنند.

 

وی گفت: سهم اوراق مشارکت شهرداری مشهد را نیز بانک گردشگری عاملیت انتشار و پرداخت می‌کند و اصل و سود اوراق ما را نیز برعهده می‌گیرند. مزجی افزود: این پروژه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری دوره چهارم مدیریت شهری خواهد بود.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد