تاریخ انتشار : دوشنبه 4 تیر 1397 - 11:14
کد خبر : 35069

امر به معروف، حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهد/ جای خدامحوری را با چیزهای دیگر پر نکنیم

امر به معروف، حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهد/ جای خدامحوری را با چیزهای دیگر پر نکنیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، نشست شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اصناف امروز، ۴ تیرماه با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس برگزار شد.سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر

امر به معروف، حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهد/ جای خدامحوری را با چیزهای دیگر پر نکنیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، نشست شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اصناف امروز، ۴ تیرماه با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس برگزار شد.
سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در این نشست گفت: همه ما دارای یک شخصیت حقیقی و یک شخصیت حقوقی هستیم که از این دو شخصیت باید در درگیر کردن مردم با امر به معروف و نهی از منکر بهره برد.

در اصناف باید ۸۴ شورای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شود
وی با بیان اینکه برابر قانون شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها باید تشکیل شود و اصناف نیز بخشی از این دستگاه‌ها هستند، افزود: در اصناف باید ۸۴ شورای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شود چرا که تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

امر به معروف، حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهد
مهدوی با تصریح اینکه فریضه‌ای که می‌تواند حکومت اسلامی تشکیل دهد امر به معروف و نهی از منکر است، تأکید کرد: ما باید بستر و زمینه حکومت امام زمان(عج) را ایجاد کنیم و زمینه‌ساز ظهور حضرت باشیم. امام باقر(ع) می‌فرمایند: سامان‌دهی مملکت با امر به معروف و نهی از منکر امکان‌پذیر است.

نگاه ما به به جای اینکه به دستورات دین باشد، به سمت اشخاص است
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: متأسفانه نگاه ما به جای اینکه به دین و دستورات دینی باشد، به سمت اشخاص است و اگر اکنون عقب‌روی داشته‌ایم به خاطر همین مسئله است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تقریباً ۸۴۰۰۰ باب مغازه در شیراز وجود دارد، گفت: اگر این تعداد مغازه هر کدام یک خانواده تقریباً ۵ نفری داشته باشند ما می‌توانیم ۴۲۰۰۰۰ نفر را به این فریضه دعوت کنیم، همان‌طور که امام خمینی(ره) بر یک کشور غالب شد و در دل‌ها نفوذ کرد و حکومت اسلامی را بنیا‌ن‌گذاری کرد.

جای خدامحوری را با چیزهای دیگر پر نکنیم
مهدوی همچنین در بیان واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما دو راهبرد اصلی داریم: ایجاد گفتمان عمومی و گسترش تذکر لسانی؛ باید واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه کنیم و نباید بگذاریم جای خدامحوری و قرآن و عترت با چیزهای دیگر پر شود و اگر دین را گسترش ندهیم و نتوانیم زیر مجموعه‌های خود را قانع کنیم در آخرت باید جوابگو باشیم.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس در پایان گفت: بازار و بازاریان ما در انقلاب سهم داشته‌اند و از مسببان اصلی این انقلاب بوده‌اند لذا آنان باید خود نسبت به تذکرات و رفع مشکلات خود اقدام کنند و اتحادیه‌ها با تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر، خود را از نظارت غیر بی‌نیاز کنند.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد