تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1395 - 18:54
کد خبر : 3505

عمل به فریضه امربه معروف برای کارآمدی و اصلاح تمام شئون زندگی است

عمل به فریضه امربه معروف برای کارآمدی و اصلاح تمام شئون زندگی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، بهرام نصراللهی زاده ظهر امروز یکشنبه در نشست دبیران ستادهای امربه معروف ونهی از منکر کردستان که درسالن جلسات بهزیستی سنندج برگزار شد، گفت: امربه معروف تنها در توصیه به اقامه نماز و رعایت پوشش اسلامی در ادارات

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، بهرام نصراللهی زاده ظهر امروز یکشنبه در نشست دبیران ستادهای امربه معروف ونهی از منکر کردستان که درسالن جلسات بهزیستی سنندج برگزار شد، گفت: امربه معروف تنها در توصیه به اقامه نماز و رعایت پوشش اسلامی در ادارات خلاصه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه امربه معروف ونهی از منکر تمامی شئونات موجود در جامعه را در برمی گیرد، عنوان کرد: در سیستم اداری وظایفی به پرسنل محول شده که انجام ندادن آن منکر محسوب می شود.

وی با تاکید براینکه در جامعه اسلامی باید تمامی شئونات آن مسئولانه باشد، بیان کرد: مهمترین منکر در جامعه ناکارآمد نشان دادن خدمات نظام و دولت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان ادامه داد: نظام ما در عرصه های مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون توانسته موفق عمل کند تنها در حوزه اقتصادی با چالش هایی مواجه شده است.

نصراللهی زاده با اشاره به اینکه مصرف بی رویه منابع منکر است، بیان کرد: براساس آمار موجود میزان مصرف انرژی درکشور ۸۰ میلیونی ما با چین یک میلیارد نفری برابری می کند، و این منکر محسوب می شود.

وی بر توجه به مصارف نامتعادل انرژی در سیستم اداری تاکید کرد وافزود: متاسفانه در جامعه و به ویژه سیستم اداری ما بیشتر به ظواهر قضایا و مسائل توجه می شود به گونه ای که به نمازخواندن کارکنان بیشتر از کارآمدی و نحوه برخورد او با ارباب رجوع می پردازند.

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر برای کارآمدی و اصلاح تمام شئون زندگی است، بیان کرد: اجرای این فریضه الهی موجب ارائه چهره کارآمدی از دین و احکام نورانی اسلام و ساختن شدن جامعه ای تمام عیار که در آن شهروندان دارای حس مسئولیت پذیری و وجدان کاری باشند، است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان فرهنگ کار و کارآفرینی را از مصادیق معروفات ذکر کرد و گفت: توصیه ما به انجام معروفات نباید تنها  زبانی باشد بلکه باید با رفتار و عملکرد و مسئولیت پذیر بودن خود این مهم را در جامعه ترویج کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد