تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1397 - 12:47
کد خبر : 34685

سامانه الکترونیکی «تصمیم» در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

سامانه الکترونیکی «تصمیم» در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، بهاره رحمانی ظهر امروز در نشست تخصصی آموزش سامانه طلاق که در دادسرای عمومی قزوین برگزارشد، اظهار داشت: یکی از طرح‌های نوآورانه در راستای کنترل و کاهش طلاق، راه اندازی سامانه الکترونیکی طلاق (تصمیم) در استان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، بهاره رحمانی ظهر امروز در نشست تخصصی آموزش سامانه طلاق که در دادسرای عمومی قزوین برگزارشد، اظهار داشت: یکی از طرح‌های نوآورانه در راستای کنترل و کاهش طلاق، راه اندازی سامانه الکترونیکی طلاق (تصمیم) در استان است که باتوجه به طرحی تخصصی که سازمان بهزیستی به ستاد آسیب های اجتماعی ارائه کرده، موافقت صورت گرفته و در استان قزوین این اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: ۱۲ استان در اولویت بودند که این طرح را اجرا کنند و استان قزوین به لحاظ اماری بین این استان ها نبوده و علارغم حساسیت‌هایی که بهزیستی، دادگستری و استانداری قزوین نشان دادند و با حمایت‌های مالی و معنوی استانداری و همکاری دادگستری به مرحله تصویب طرح در استان رسیده و مبالغ و اعتبارات مالی نیز از سوی معاونت سیاسی امنیتی دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین اختصاص داده شد تا تمهیدات لازم را جهت اجرای این طرح صورت گیرد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح، بازدیدی از سایر استان ها صورت گرفت که استان خراسان رضوی ایده های مفیدی در این زمینه بما ارائه دادند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح برداشتن گامی موثر در جهت کاهش و کنترل طلاق و کمک به متقاضیان موضوع طلاق و اختلافات خانوادگی قبل از مراجعه به دستگاه هایی قضایی بوده تا حیاها و پرده‌ها میان زن و شوهر ازبین نرفته و مداخلات علمی تخصصی صورت گیرد بدین صورت که در نقطه اغاز به مراکز ارزیابی و در مرحله بعد به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند.

رحمانی تاکید کرد: در این مراکز خدمات به هنگام داده شده تا فرهنگ سازی مشاوره در معضلات خانوادگی و حوزه تحکیم بنیان خانواده و تربیت بهتر فرزندان صورت گیرد.

وی بیان کرد: امروز اولین جلسه اموزش سامانه برگزار شده و فیزیک طرح در هفته بهزیستی اماده به کار می‌شود که در حال حاضر در مرحله خریداری تجهیزات و تعمیرات ساختمان در نظر گرفته هستیم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی قزوین گفت: یک مرکز تصمیم در شهر قزوین احداث خواهد شد با این روند کار  که بعد از ارزیابی خانواده ها توسط مددکار و روانشناس مربوطه برخی از خانواده‌ها به ۱۱ مرکزمشاوره ارجاع داده می‌شوند که کار تخصصی مشاوره خانواده انجام شود و لازم به ذکر است هر خانواده ۵ جلسه مشاوره شده و حدالامکان ۴۵ روز فاصله میان ثبت انها در سامانه تا پاسخی که از مراکز میگیرند زمان لازم است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه ای در بدو ورود جهت ارزیابی دریافت نمی‌شود اما بعد از انتقال به مراکز مشاوره طبق تعرفه، خانواده‌ها موظف به پرداخت مبالغی هستند و همچنین به خانواده‌هایی که توان مالی ندارند نیر توسط سازمان بهزیستی کمک می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: استان قزوین بعد از خراسان رضوی در رده اولین استان‌هایی بوده که به اجرای این طرح می‌پردازد و امیدواریم شاهد اثرات مثبت آن‌بر معضلات اجتماعی همچون طلاق باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد