تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1395 - 15:11
کد خبر : 3408

کاهش فساد اداری از اهداف حقوق شهروندی است

کاهش فساد اداری از اهداف حقوق شهروندی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود باژیان عصر امروز در کارگروه حقوق شهروندی استان کرمان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار اظهار داشت: یکی از وظایف رئیس جمهور حفاظت و صیانت از مجموعه قانون اساسی است و قانونی در همین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود باژیان عصر امروز در کارگروه حقوق شهروندی استان کرمان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار اظهار داشت: یکی از وظایف رئیس جمهور حفاظت و صیانت از مجموعه قانون اساسی است و قانونی در همین راستا با عنوان قانون شهروندی ابلاغ و دستورالعمل اجرایی آن ۲۹ آذرماه ابلاغ شد.

وی افزود: به فاصله سه روز از ابلاغ، نخستین جلسه در استان کرمان به ریاست استاندار و با دعوت از جمعی از مردم به صورت عمومی برگزار و به مدیران و فرمانداران ابلاغ شد.

باژیان بیان داشت: این قانون ابلاغی دارای ۱۲۰ ماده است و دفترچه‌ای هم در این رابطه شکل گرفته و همچنین دستورالعمل ۷ ماده‌ای دارد و باید ۶۴ دستور برای راه‌اندازی مجموعه اجرا کنیم.

وی ادامه داد: نهادینه کردن حقوق شهروندی، ایجاد شناخت مدیران و شهروندان نسبت به حقوق شهروندی خود، افزایش آگاهی عمومی، رفع نواقص، افزایش مشارکت شهروندان در تشکیل نهادها و تلاش برای کاهش فساد اداری از اهداف حقوق شهروندی است.

باژیان با بیان اینکه مجموعه مردم نهادها با ابتکار استاندار پیگیری می‌شده است، ابراز داشت: حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر از مجموعه‌های مردمی، کارشناسان، خبرگان، بازنشستگان و اعضای شورای اسلامی عضو مجموعه‌های مردم نهاد شده‌اند و همچنین بالای ۵۰ میلیارد تومان از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری شده است.

مدیرکل بازرسی استانداری کرمان گفت: دانشگاه باید دو نفر از مجموعه حقوقی خود را معرفی کند و مدیران دستگاه‌ها هم برنامه‌های لازم بر عهده خود را پیگیری کنند.

وی افزود: ریاست کارگروه با استاندار و جلسات به صورت ماهانه برگزار می‌شود، در شهرستان‌ها و در نهایت در کشور با حضور رئیس جمهور هم این جلسات برگزار می‌شود.

باژیان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: بحث پرسشگری بسیار مهم است و آمادگی داریم تا با حضور در دانشگاه‌ها پاسخگوی سوالات دانشجویان باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد