تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1395 - 19:59
کد خبر : 3344

امر به معروف یک مسؤولیت همگانی است/ عادی‌سازی منکرات از مهم‌ترین اهداف دشمنان است

امر به معروف یک مسؤولیت همگانی است/ عادی‌سازی منکرات از مهم‌ترین اهداف دشمنان است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه یکشنبه در جلسه استانی امر به معروف و نهی از منکر کردستان، اظهار کرد: امام حسین(ع) الگوی بارز احیای امر به معروف و نهی از منکر است و قیامشان نیز با همین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه یکشنبه در جلسه استانی امر به معروف و نهی از منکر کردستان، اظهار کرد: امام حسین(ع) الگوی بارز احیای امر به معروف و نهی از منکر است و قیامشان نیز با همین هدف یعنی احیای دینی اسلام بوده است.

وی ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، گفت: این عالم بزرگ نقش مهمی در پیشبرد سیاست‌ها و اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: اینکه معروف‌ها چیست و چقدر سختی و آسانی دارد یک موضوع است و دیدگاه‌های مختلف در این حوزه وجود دارد ولی اصولی که بر اسلام حاکم است حالت اعتدالی و خودداری از افراط و تفریط است.

وی با بیان اینکه افراط و تفریط در هر کاری عامل به وجود آمدن مشکلاتی است که امروز در جامعه ما به وجود آمده است، اظهار کرد: اعتدال در هر کاری مانع بروز مشکلات و همچنین دستیابی به اهداف خواهد شد.

حسینی‌شاهرودی به وسوسه‌های شیطانی از دیدگاه اسلام و قرآن نیز اشاره کرد و گفت: وسوسه‌های شیطانی و آرزوهای دنیوی از دلایل گرایش انسان به سمت منکرات است.

وی با بیان اینکه مظاهر شیطانی در جامعه ما در فضای حقیقی و مجازی زیاد است، گفت: هر کس در معرض این مظاهر شیطانی قرار گیرد تا حدودی می‌تواند خود را کنترل کند ولی به مرور برایش عادی می‌شود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، اگر به مظاهر شیطانی که در جامعه وجود دارد، توجه نکنیم و جلوی آنها را نگیریم کم‌کم زیاد می‌شود و دیگر جلوی آن را نمی‌توان گرفت.

وی عادی‌شدن منکرات در جامعه را بسیار خطرناک دانست و افزود: بی‌تفاوتی در این حوزه موجب تبدیل معروفات به منکر و منکرات به معروف در فرهنگ جامعه می‌شود.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: عادی‌سازی منکرات از مهم‌ترین اهداف دشمنان است و در این راستا دست به هر اقدامی می‌زنند که می‌طلبد همه ما باید جلوی این موضوع را بگیریم.

وی با بیان اینکه حفظ حریم‌های الهی وظیفه هر مسلمانی است، گفت: همه ما مسؤولان باید نه به عنوان یک وظیفه اداری، بلکه به عنوان یک وظیفه شرعی در مسیر احیای معروفات و مقابله با منکرات گام برداریم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه فرد یا سازمان خاصی نیست و هر کدام از ما در هر جایگاه و مسوولیتی که هستیم، باید در این راستا به رسالت خود عمل کنیم.

وی گفت: غرب دنبال این است که فرهنگ خود را که یکی از شاخص‌های مهم آن برهنگی است حاکم کند و دین اسلام دنبال حاکم کردن ارزش‌های دینی است.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه دشمنان تمام خود را برای ترویج این برهنگی در جوامع اسلامی بکار بسته است، خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از هر ابزاری سعی دارند این فرهنگ برهنگی را در جوامع اسلامی رواج دهند که باید با تمام توان در برابر آن مقابله کرد.

وی خواستار احصای معروفات و منکرات در جامعه شد و افزود: گاهی وقت‌ها برخی از منکرات به دلیل اینکه نگاه منکر به آنها نداشته‌ایم در جامعه ما رسوخ کرده است.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان خواستار تدوین شیوه‌های نوین برای مقابله با منکرات شد و افزود: باید با شیوه‌های جدید و اثرگذار به مقابله با مشکلات بپردازیم تا بتوانیم خروجی آن را در جامعه ببینیم.

به گفته وی، باید در زمینه معروفات و منکراتی که در جامعه وجود دارد آسیب‌شناسی‌های لازم را انجام و براساس آن راهکارهای مناسب برای ترویج معروفات ارائه و اجرا کنیم.

حسینی‌شاهرودی با تاکید براینکه نباید در برابر منکرات کوتاه بیایم گفت: ما به عنوان مسؤولان نباید در مقابل منکرات به ویژه در بحث استخدامی‌ها در ادارات کوتاه بیایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر خلافی در دستگاه زیرمجموعه هر کدام از ما به عنوان مسؤولان این نظام صورت بگیرد و ما اطلاع داشته باشیم و برخورد لازم را انجام ندهیم بزرگترین منکر را انجام داده‌ایم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: مسؤولیت کار دشواری است و فرصتی برای آباد کردن دنیا و آخرت انسان است که این مهم با انجام خدمت صادقانه و تلاش در راستای باز کردن گره‌ای از مشکلات جامعه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید در مقابل منکرات سکوت کرد، گفت: باید با الگوگیری از امام حسین که در مقابل منکرات سکوت نکرد ما نیز غیرت دینی خود را حفظ و با منکرات مقابله کنیم.

حسینی‌شاهرودی وقت‌گذاشتن و بودجه گذاشتن برای نشر معروفات را ضروری دانست و گفت: اگر ما کار نکنیم قطعا دشمن منتظر نمی‌نشیند و به صورت گسترده‌تر وارد عمل می‌شوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد