تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1395 - 19:59
کد خبر : 3335

فضای جامعه به سمت جابجایی معروف و منکر می رود

فضای جامعه به سمت جابجایی معروف و منکر می رود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی در گفتگو با زنان قم، در رابطه با برگزاری همایش ها و کلاس های آموزشی امربه معروف در پردیسان، اظهار داشت: هدف از برگزاری گردهمایی امر به معروف ،آشنایی و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی در گفتگو با زنان قم، در رابطه با برگزاری همایش ها و کلاس های آموزشی امربه معروف در پردیسان، اظهار داشت: هدف از برگزاری گردهمایی امر به معروف ،آشنایی و توجه مردم نسبت به این امر مهم است تا اگر افرادی هستند که دغدغه امر به معروف را دارند اما نمی دانند از چه طریقی این راه را طی کنند ، بتوانند قانونی و سازماندهی شده امر به معروف را انجام دهند.

وی افزود: اگر افراد متقاضی (خانم یا آقا) در جلسات آموزشی امر به معروف ثبت نام کنند در طی کلاس های آموزشی لازم و در نهایت آزمون دوره ،کارت امر به معروف برای آن ها صادر می گردد تا بتوانند به صورت قانونی فعالیت امر به معروف را داشته باشند.

مسئول ستاد امر به معروف پردیسان با بیان فضیلت امر به معروف گفت: طبق رویات همه فضائل عبادت ها در مقابل فضیلت امر به معروف مانند قطره ای در مقابل اقیانوس ژرف و عمیق است، البته در یک روایتی آمده است: اگر نسبت به امر به معروف بی توجهی و غفلت کنیم ، خداوند شخصی را بر آن جماعت مسلط می کند که هیچ رحمی به آن ها ندارد.

وی افزود: در برخی روایات داریم که اگر کسی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه نکرد ، خدا دعاهایشان را مستجاب نمی کند و برکت را از آن اُمت برمی دارد.

مسئول ستاد امر به معروف پردیسان افزود: همچنین اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد، جانشین خدا ، رسول خدا و قرآن بر روی زمین می شود یعنی مثل ائمه معصومین (ع) که مقام شفاعت را داشتند، خداوند آن مقام شفاعت را برای فرد نیز قائل می شود به شرطی که یک قدم در جهت یاری دین خدا بردارد.

 

محمدی تصریح کرد: متأسفانه محیط اطراف ما از منکرات پُر شده است که کم کم خودمان هم نسبت به آن بی توجه می شویم و باید در جواب  آن دسته افراد که می گویند اگر امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم جان خود را به خطر می اندازیم، گفت: یکی از شبهاتی که در زمان امام حسین (ع) مطرح شد، همین مسئله بود و سیدالشهدا (ع) در پاسخ فرمودند: حرف شما درست است اما زمانی که جای معروف و منکر جابجا باشد جان به خطر می افتد و اکنون در زمانی به سر می بریم که اگر من قیام نکنم، ممکن است نسل های بعدی دچار اشتباه شوند و جای معروف و منکر جابجا شود.

وی ابراز داشت: اتفاقی که امام حسین (ع) از آن صحبت می کردند که جای معروف و منکر جابجا می شود ، اکنون در زمان ما اتفاق افتاده است و شاهد هستیم اشخاص در ادارات و سایر اماکن های مختلف به فردی که بد حجاب و بد پوشش است سرویس دهی بیشتری می دهند تا نسبت به شخصی که ظاهر اسلامی دارد.

مسئول ستاد امر به معروف پردیسان گفت: اگر اکنون به واسطه اینکه جان ما به خطر است امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنیم، نسل بعد از ما هم دچار اشتباه می شوند و این وضعیت بد پوششی و بد حجابی را وضعیت مناسب جامعه تلقی می کنند زیرا مردم نسبت به این ناهنجاری ها میل و رغبت نشان می دهند بنابراین وضعیت ما در زمان حال بسیار سنگین تر از گذشته است و باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنیم بنا به روایات خداوند کل اُمت را عذاب خواهد کرد.

وی افزود: فضای پردیسان به سمتی می رود که جای معروف و منکر جابجا شود و اگر به این مسئله مهم توجه نداشته باشیم هیچ تضمینی برای نسل بعد نیست که چگونه زندگی خواهند کرد و از طرفی تربیت دینی فرزندان به خطر خواهد می افتد.

محمدی با اشاره به قانون سال ۹۴ که به ستادهای کل کشور ابلاغ شده است، افزود: در این قانون آمده است اگر کسی بخواهد در امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کند حتمأ باید زیر مجموعه ستاد امر به معروف قرار بگیرد تا از حمایت های این ستاد بهره مند شوند و اگر در امر به معروف دچار درگیری شدند با پشتیبانی ستاد پیگیری و دفاع از شخص را انجام می شود تا مشکلی برای آمران به معروف ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: بسیاری از مشکلات امر به معروف و نهی از منکر با تذکر حل خواهد شد و به تعبیری از مقام معظم رهبری که فرمودند: بگویید و بروید ،بنابراین در تذکر دادن باید گفت و از آن جا دور شد در غیر اینصورت با ماندن در محل ممکن است درگیری ایجاد شود.

محمدی در پایان افزود: اگر ساکنین محله ها در محدوده پیرامون خود منکر یا منکراتی را مشاهده کردند و یا آلودگی صوتی وجود داشت را به ستاد امر به معروف اطلاع و گزارش دهند تا با افراد متخلف برخورد قانونی شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد