تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1395 - 20:01
کد خبر : 3267

نان با چاشنی سیگار/ تنور نظارت بر نانوایی های بروجرد سرد است

نان با چاشنی سیگار/ تنور نظارت بر نانوایی های بروجرد سرد است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بازتاب بروجرد نان یکی از اصلی ترین موادغذایی سفره های مردم است و این ماده غذایی در وعده های مختلف روزانه مصرف و انواع مختلف آندر نانوایی ها طبخ می شود.    در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بازتاب بروجرد نان یکی از اصلی ترین موادغذایی سفره های مردم است و این ماده غذایی در وعده های مختلف روزانه مصرف و انواع مختلف آندر نانوایی ها طبخ می شود.

 

 در شهرستان بروجرد ۳۰۶ واحد نانوایی در شهر و روستا فعالیت دارند و نان را به دست مصرف کننده می رسانند، نانی که گاهی بدون توجه به بهداشت و رعایت نکات لازم پخته می شود.

 

 عدم کیفیت  و بهداشت لازم در نان های پخته شده از مهمترین مشکلاتی است که بارها و بارها مردم نارضایتی خود را اعلام کرده اند اما متاسفانه همچنان به کیفیت نانها توجهی نمی شود و شکایت های مردمی نشان دهنده وضعیت نامطلوب در برخی از نانوایی ها را دارد.

Image result for ‫نانوایی‬‎

کم فروشی، گران فروشی، عدم رعایت بهداشت و نبود کیفیت از مهمترین موارد شکایت های مردمی است که به نظر می رسد چندان توجه و نظارتی بر پخت نان در بروجرد نمی شود.

 

 متاسفانه با مراجعه به برخی از نانوایی های بروجرد مشاهده می شود که نانواها در هنگام پخت نان، سیگار هم می کشد و احتمال این که از مواد سیگار در نان ریخته شود زیاد است اما دود سیگار در فضای نانوایی پیچیده و به محض اعتراض مشتری تنها جوابی که داده می شود این است که می توانی نان خود را از نانوایی دیگری تهیه کنی و برخوردهای تندی صورت می گیرد.

 

 موضوع بهداشت و کیفیت نان در نانوایی ها سالهاست که بیان می شود اما اراده ای برای رفع کامل این مشکلات وجود ندارد و برخی از نانوانها بدون توجه به سلامت مردم نان هایی را با نمک زیاد، بدون کیفیت و در فضایی دود آلود به سیگار به دست مصرف کننده می دهند.

 

 نکته جالب اینجاست که برای تهیه این گزارش و در مصاحبه با برخی از مسئولین مربوطه گفته شد ما اصلا ندیدیم نانواسیگار بکشد اما در صحبت های خود گفتند شکایت های زیادی داریم از نارضایتی مردم در خصوص کیفیت، بهداشت و کم فروشی.

Image result for ‫نانوایی‬‎

"حسین رازانی" مسئول بهداشت محیط بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: استعمال دخانیات در نانوائیها و همه مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی ممنوع است و در صورت مشاهده با فرد به شدت برخورد می شود.

 

 وی اضافه کرد: در صورت مشاهده عدم رعایت بهداشت و یا استعمال دخانیات در نانوای ها ابتدا اخطار داده می شود و سپس با قطع سهمیه آرد مواجه می شوند اما نانوایی را پلمپ نمی کنیم و نانوا می تواند بیرون از نانوایی سیگار بکشد اما سیگار کشیدن در هنگام طبخ نان و در داخل نانوایی کاملا ممنوع است.

 

 به گفته وی سامانه ۱۹۰ آماده دریافت هر گونه شکایت از مردم در راستای مشکلات بهداشتی مانند نانوایی هاست که البته گزارش هایی مبنی بر عدم رعایت بهداشت را دریافت می کنیم اما بازرسین این اداره هر ماه یکبار به صورت مستمر بر نانوایی ها نظارت دارند.

 

 رازانی به استفاده جوش شیرین در نان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در پخت نان های لواش و سنگک از جوش شیرین استفاده نمی شود و تنها در برخی از نانوایی های طبخ بربری مشاهده می شود اما متاسفانه میزان مصرف نمک در نانها مشکلی است که مرتبا نمونه برداری صورت می گیرد و تلاش می شود این میزان کاهش یابد تا به سلامتی مردم آسیب نزند.

Image result for ‫نانوایی‬‎

 "محمد رضا علوی" رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: کم فروشی و عدم کیفیت از مهمترین شکایت های مردمی از نانوایی های بروجرد است.

 

 وی اضافه کرد: کم فروشی در نانوائیها از دیگر مشکلات این بخش است که نظارت بر نانوائیها بر عهده چند دستگاه است و نبود کیفیت در پخت نان سبب می شود تا دورریز نان هم افزایش یابد.

 

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از بازتاب بروجرد با وجود این مشکلات جای خالی نظارت بیشتر دیده می شود و به نظر می رسد اگر هر یک از دستگاه های مربوطه نظارت کافی را داشته باشند،مشکلات نانوایی ها این همه افزایش نمی یافت.

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد