تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 10:17
کد خبر : 32658

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با تشویق همراه باشد

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با تشویق همراه باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی افزود: آئین نامه گسترش عفاف و حجاب مصوبه ۱۳ دی ماه ۸۴ شورای فرهنگ عمومی بر اشاعه و ترویج این فرهنگ از سوی ۲۵ دستگاه متولی تاکید دارد.وی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی افزود: آئین نامه گسترش عفاف و حجاب مصوبه ۱۳ دی ماه ۸۴ شورای فرهنگ عمومی بر اشاعه و ترویج این فرهنگ از سوی ۲۵ دستگاه متولی تاکید دارد.
وی اضافه کرد: این مساله نیازمند آموزش های بنیادین و مداوم در خانواده و اجتماع و همچنین مشارکت و عزم جدی همه نهادهای متولی به صورت مستمر و هماهنگ است.
بیدخام ادامه داد: دولت توجه ویژه ای درباره ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم دارد تا جایی که در نود و نهمین جلسه شورای اجتماعی کشور به عنوان دستور جلسه مطرح و در آن این مساله به عنوان مقوله ای اجتماعی و فرهنگی اشاره شد که ریشه در باورها دارد.
به گفته بیدخام، در آن جلسه تاکید شد که سیاست ها در این زمینه باید اقناعی همراه با تشویق و اعتمادسازی بوده و مسئولیت برخی دستگاه ها مانند آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی دوچندان است.
بیدخام اظهار داشت: در جلسه یاد شده همچنین تاکید شد که این موضوع نباید با انگیزه های سیاسی و جناحی ادغام شود زیرا مردم ما متدین و مسلمان بوده و باید فارغ از چنین دیدگاه هایی مطرح شود.
وی، توجه به جوانب زیبایی شناختی، طراحی پوشش بانوان، احیای الگوهای محلی و بومی، ایجاد نمایشگاه با نرخ های مناسب در جهت ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی را نیز در راستای ترویج این فرهنگ از سوی دولت برشمرد.
بیدخام، نقش سمن ها را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حقوق شهروندی موثر دانست و گفت: در این راه نقش مردان نباید به هیچ عنوان نادیده گرفته شود.
وی ادامه داد: مصوبات جلسه ۹۹ شورای اجتماعی کشور به دستگاه ها ابلاغ شده و آنان باید طرح های جدید و خلاقانه خود را در این زمینه به دفتر امور اجتماعی ارسال کنند.
وی در پایان ضمن تقدیر از مشارکت و همکاری دستگاه هایی که در بازرسی های ستاد صیانت حقوق شهروندی در ایام نوروز همکاری داشتند، یادآور شد: مرحله دوم این طرح پس از ماه مبارک رمضان و با وسعت بیشتری انجام خواهد شد.
۷۳۸۸/۸۰۵۴

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد