تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 - 11:03
کد خبر : 32373

آمارطلاق در خراسان رضوی منفی شده است.

آمارطلاق در خراسان رضوی منفی شده است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حقدادی در کارگروه فرهنگی اجتماعی تربت جام با اشاره به آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، طلاق، و مسایل مربوط به حوزه زنان و کودکان افزود:  اورژانس اجتماعی در سطح کشور راه اندازی شده تا از

آمارطلاق در خراسان رضوی منفی شده است.به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حقدادی در کارگروه فرهنگی اجتماعی تربت جام با اشاره به آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، طلاق، و مسایل مربوط به حوزه زنان و کودکان افزود:  اورژانس اجتماعی در سطح کشور راه اندازی شده تا از آسیب‌های اجتماعی و روند رو به رشد این آسیب هارا کاهش دهد .

وی افزود:آمار طلاق در دو سال گذشته در سطح استان با تلاش سایر نهاد‌ها کاهش یافته وبه میزان قابل توجهی سازش انجام گرفته است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: بیش از ۱۴درصد مراجعین به اورژانس اجتماعی به سازش ختم شده است واین روند باید تقویت شود.

حقدادی تاکید کرد؛ بیش از ۹۵درصدجمعیت استان قبل از طلاق به مراکز مشاوره اورژانش مراجعه کردندکه چهارهزارسازش در سامانه ثبت شده است.

در ادامه مدیر اورژانس اجتماعی خراسان رضوی با تشریح مجموعه فعالیت‌های اورژانس گفت::فعالیت‌های اورژانس در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی و واسطه بین مردم و سیستم انتظامی وقضایی است.

شاهرودی افزود: موفقیت‌های اورژانس اجتماعی در کنار سایر نهاد‌ها صورت می‌گیرد و ازبحران و آسیب‌ها پیشگیری و جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد:کمک به گروه‌های آسیب دیده، پیشگیری از خشونت‌های خانگی، همسرآزاری، کودک آزاری، دختران فراری، اختلافات خانوادگی و خودکشی با حضورافراد متخصص از جمله فعالیت‌هایی اورژانس اجتماعی است.

فرماندارتربت جام هم در این کارگروه گفت:روند آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور روبه رشد است و بزرگترین خطری است که مردمرا تهدید می‌کند.

مرتضی حمیدی افزود: افزایش آسیب‌های اجتماعی موجب کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود و تاخیر در توسعه اجتماعی و روستایی باعث آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی گفت: افزایش مشارکت اجتماعی در عرصه‌های نشاط اجتماعی، دینی، سیاسی، امنیت اجتماعی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در درون خانواده و جامعه می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد