تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 10:48
کد خبر : 31999

روزه خواری در فضاهای عمومی جرم مشهود است

روزه خواری در فضاهای عمومی جرم مشهود است

علی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:غذاخوری های دارای مجوز برای پذیرایی و ارائه خدمت به مسافران و افرادی که به هر علت توان روزه گرفتن ندارند باید از اماکن سرپوشیده ای که در معرض دید عموم نیست، استفاده کنند.کریمی یادآور شد: با هماهنگی اتاق اصناف، اعضای اتحادیه ها

علی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:غذاخوری های دارای مجوز برای پذیرایی و ارائه خدمت به مسافران و افرادی که به هر علت توان روزه گرفتن ندارند باید از اماکن سرپوشیده ای که در معرض دید عموم نیست، استفاده کنند.
کریمی یادآور شد: با هماهنگی اتاق اصناف، اعضای اتحادیه ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور رعایت حفظ شئونات ماه مبارک رمضان و همچنین رفاه حال مردم و مصرف کنندگان ضمن نظارت برعملکرد غذاخوری ها و اغذیه فروشی ها، میزان قیمت کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم نیز کنترل می شود.
وی افزود: با اجرای قانون احیای امر به معروف و نهی از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی، مسائل و امورات مربوط به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارای، اصناف، دانشجویی، دانش آموزی، هیات های مساجد، … واگذار شده است.
وی از برگزاری کلاس های اخلاق مدیران در روزهای چهارشنبه ماه مبارک رمضان خبر داد که مدیران و مسئولان دستگاه های مختلف استان با حضور در این کلاس ها با مبانی اخلاقی، فقهی و مسایل دینی بیشتر آشنا می شوند ضمن اینکه کلاس ها در همه شهرستان ها با حضور ائمه جمعه برگزار می شود.
کریمی گفت: با هماهنگی شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان ایلام در همه دستگاه های اداری بین نمازهای ظهر و عصر ائمه جماعت این ادارات به مدت ۲۰ دقیقه باید موضوع های مختلف فقهی را برای نماز گذاران تشریح کنند.
وی توضیح داد: این موضوعات با محوریت مبانی اخلاقی، اهمیت مساله امر به معروف و نهی از منکر و ادای آن در سطح جامعه و جلوگیری از روزه خواری آشکار در محیط کار است که توسط ائمه جماعت دستگاه های اداری و با هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به استماع نمازگذاران می رسد.
وی همچنین از حضور کارشناسان حقوقی، پزشکی و دینی در صدا و سیمای مرکز ایلام به منظور تبیین فواید روزه از منظر دینی و پزشکی و جرایم مربوط به روزه خواری از نگاه حقوقی خبر داد.
۷۱۷۲/۶۰۳۴
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد