تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 9:29
کد خبر : 31923

روایت ۲ بانوی برزیلی و روسی که مسلمان شدند

روایت ۲ بانوی برزیلی و روسی که مسلمان شدند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز سه شنبه ایرنا، شب گذشته مراسمی با عنوان جشن استقبال از ماه مبارک رمضان در محل مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار گردید که ۲ مهمان خارجی اما ویژه داشت.کاملیا بانوی ۲۵ ساله اهل برزیل یکی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز سه شنبه ایرنا، شب گذشته مراسمی با عنوان جشن استقبال از ماه مبارک رمضان در محل مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار گردید که ۲ مهمان خارجی اما ویژه داشت.
کاملیا بانوی ۲۵ ساله اهل برزیل یکی از این مهمانانی بود که در خانواده ای مسیحی بزرگ شده و پدرش سرآشپز و مادرش خانه دار است.
او ۶ سال پیش که سرگرم کار و تلاش در حرفه عکاسی بود در حین کار با یک بانوی مسلمان لبنانی آشنا می شود که این آشنایی ، جسم و روحش را به سمت دریچه ای از حیاتی نورانی و متفاوت گسیل می کند.
کاملیا که با آرامش محسوسی از جنس بانوان مومنه در جمع مردم جزیره کیش روایت زندگی منقلب شده خود را حکایت می کرد ، از کتابی سخن به میان آورد که دلیل محکمی شد تا در کنار شناخت از رسول اکرم (ص)، شیفته سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) شود.
او می گوید که این کتاب چراغی شد تا ۶ ماه برای شناخت از دین اسلام تحقیق و پژوهش کنم و اسلام را برای زندگی بهتر و دوباره خود با قلبی راسخ بپذیرم.
کاملیا که واژه حجاب زینبی بر کلامش نقش بسته بود، حضرت خدیجه و زهرا (س) را الگوی عفاف برای خود برگزید و پس از یک سال شناخت کامل از اسلام به رهروان این دین پیوست.
وی گفت: وقتی که برای اولین بار خواستم حجاب سر کنم به رسم ادب از مادرم کسب اجازه کرد که آیا شما از محجه شدن من احساس خجالت نمی کنید؟ و مادر مسیحی اینگونه جواب داد که حضرت مریم (س) نیز حجاب داشت ، پس چگونه من می توانم تو را از داشتن آن محروم کنم.
این بانوی برزیلی مسلمان پس از پیگیری جدی سفر به ایران ، یک سال و نیم است که برای تحصیل علوم دینی در قم زندگی می کند.
ایندرا اروج آوا ۳۰ ساله دیگر بانوی مهمان و باوقار آیین جشن شهروندان کیش بود که روایت و سفرنامه معلم جغرافیای مدرسه اش به ایران، تلنگری می شود تا گمشده خود را در سرزمینی اسلامی جستجو کند.
معلم جغرافیای ایندرا این بانوی متولد کشور روسیه در صحبت های خود از سفر به ایران از زیباییهایی سخن به میان می آورد که ذهن او را درگیر و علاقمند به کشور ایران می کند.
ایندار که تا قبل از تشرف به دین اسلام سووالهای زیادی ذهنش را مشغول کرده بود روایت حیات دوباره خود را در دین زیباییها چنین عنوان کرد.
سفرنامه معلم جغرافیا ایران را ملکه ذهنم کرده بود تا اینکه پای تماشای سریالی تلویزیونی نشستم که در آن خانواده ای با ۲ دختر مسلمان با حجاب نقش آفرینی می کردند که در عشق و علاقه من به حجاب و شروع آشنایی من با دین اسلام اثرگذار بود.
برای نخستین بار با تکه پارچه ای برای خودم حجابی درست کردم و این تکه پارچه تصویری جالب و حسی آرامش بخش را به من القا کرد.
هر روز بر علاقه من برای آمدن به ایران افزوده می شد و برای این تصمیم مصر شده بود بودم اما با مخالفت خانواده مواجه بودم و برای این تصمیم حتی از بستگان کتک خوردم و حرف ناروا شندیم.
بلاخره خداوند باعث شد تا خانواده ام برای سفر من به ایران رضایت دادند و راهی سرزمینی شدم که پاسخ سوولاتم را در دین مردمانش جستجو می کرد.
هفت سال پیش به ایران آمدم و در خانه یکی از بانوان آشنا ساکن شدم و او از همان روز نخست از پوشش زنان ایرانی، فرهنگ اسلامی، ائمه اطهار(ع) و حضرت زهرا (س) سخن گفت.
به گذشته خود فرو رفتم که چرا ما از اسلام این دین زیباییها بی خبر بودیم و دریافتم که هدف از خلقت انسان چیست و آفریننده این جهان هستی کیست.
ایندرا اکنون به عنوان یک بانوی مسلمان در رشته فلسفه و کلام در شهر قم و در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی تحصیل می کند.
۶۹۹۳

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد