تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 7:51
کد خبر : 31421

توهین سناتور آمریکایی به افغانستان: فساد تبدیل به فرهنگ این کشور شده است

توهین سناتور آمریکایی به افغانستان: فساد تبدیل به فرهنگ این کشور شده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، به نقل از «واشنگتن اگزمینر»، «رندپال» سناتور جمهوریخواه بار دیگر به لزوم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد. این سناتور ارشد آمریکایی گفت بیش از ۵۰ درصد پول مالیات دهندگان در افغانستان به دلیل فساد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، به نقل از «واشنگتن اگزمینر»، «رندپال» سناتور جمهوریخواه بار دیگر به لزوم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد.

این سناتور ارشد آمریکایی گفت بیش از ۵۰ درصد پول مالیات دهندگان در افغانستان به دلیل فساد اداری فراگیر در این کشور ضایع می‌شود.

رندپال اظهار داشت: تعدادی از اعضای تیم کاری خود را همراه با هیئت اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان به این کشور اعزام کردم تا گزارش دست اولی از فساد اداری در این کشور تهیه کنند.

بر اساس گزارش اعضای تیم کاری رندپال فساد اداری در این کشور به عنوان یک اصل روزمره از سوی مردم افغانستان پذیرفته شده و بخشی از فرهنگ این کشور محسوب می‌شود.

این سناتور آمریکایی اظهار داشت: نمی‌توان فساد اداری را در افغانستان ریشه کن کرد، زیرا به زندگی روزمره مردم این کشور تبدیل شده است بنابر این بهتر است تا «ترامپ» نیروهای آمریکایی را از این کشور خارج کند.

وی افزود: اگر چه من پیش از این نیز مخالف حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان بودم، زیرا ما هیچ اهداف استراتژیکی در این کشور نداریم اما مشاهدات تیم اعزامی این مسئله را روشن کرد که آمریکا باید سال‌ها پیش از افغانستان خارج می‌شد.

اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان نیز در گزارش اخیر خود از افغانستان تاکید کرده که یکی از عوامل اساسی گسترش فساد در این کشور نحوه نادرست ارائه کمک‌های مالی از سوی آمریکا و کشورهای غربی بوده است.

«جان سوپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان دلیل گسترش فساد اداری در این کشور را تزریق پول‌های هنگفت از سوی آمریکا به زورمندان افغان دانسته است.

این در حالی است که مقامات آمریکایی در افغانستان همواره به گسترش فساد متهم شده‌اند. افزایش قاچاق مواد مخدر یکی از مواردی است که در زمان حضور آمریکا افزایش قابل توجهی یافته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد