تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 5:33
کد خبر : 31219

اجرای امر به‌ معروف و نهی از منکر گامی مؤثر برای کاهش آسیب های اجتماعی است

اجرای امر به‌ معروف و نهی از منکر گامی مؤثر برای کاهش آسیب های اجتماعی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان شب گذشته ۱۸ اردیبهشت در جلسه شورای امر به‌ معروف استان سمنان، امر به‌ معروف را یکی از مهم‌ترین فرایض الهی عنوان کرد و گفت: باید اجرای آن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان شب گذشته ۱۸ اردیبهشت در جلسه شورای امر به‌ معروف استان سمنان، امر به‌ معروف را یکی از مهم‌ترین فرایض الهی عنوان کرد و گفت: باید اجرای آن در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 شاهچراغی  با بیان اینکه برای مبارزه با فساد اقتصادی و فساد فرهنگی که وظیفه همه مردم است باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم اذعان کرد: جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید مقدم بر رسیدگی و درمان آن باشد  که در این راستا حق‌گویی و رعایت عدالت در محوریت امر به‌ معروف و نهی از منکر قرار گیرد.

امام جمعه سمنان با تاکید بر لزوم به ضرورت برخورد ریشه‌ای در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، گفت:احیای این فریضه دینی که در جامعه امروز مغفول مانده است باید در اولویت نخست مسئولان قرار گیرد.

استاندار سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه قوانین مربوط به امربه‌معروف و نهی از منکر در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی در دستور مسئولان و عموم مردم قرار گیرد یاداور شد: تبلیغ این فریضه دینی بین جوانان و نوجوانان باید در اولویت باشد.

 سید شهاب‌الدین چاووشی سامان‌دهی آمران به معروف را ضروری افزود: نحوه ادای کلام در راستای اجرای این فریضه باید اصلاح شود تا میزان اثرگذاری افزایش یابد.

 وی، با اشاره به تاثیر امر به معروف و نهی از منکر بر لایه‌های مختلف اجتماعی، متذکر شد: چنانچه در اجرای این مهم درست عمل کنیم بدون تردید آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، افزایش زندانی‌ها و … در جامعه باید به حداقل ممکن برسد. انتهای پیام

خبرگزاری شبستان

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد