تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 - 5:36
کد خبر : 31125

تربیت قرآنی یعنی شیوه معرفت و اندیشه خود را از قرآن بگیریم

تربیت قرآنی یعنی شیوه معرفت و اندیشه خود را از قرآن بگیریم

حجت‌الاسلام حسین گروسی،کارشناس مذهبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: اسلام و آموزه‌های وحی الهی در گسترش و نقش دانش، شکوفایی باورها، ایمان، تعهد انسان‌ها و پایداری بر آرمان‌های اسلامی اهتمام جدی دارد.وی اظهار کرد: تربیت قرآنی این است که شیوه معرفت و اندیشه خویش را از قرآن بگیریم، زیرا مشکل آشکار و

تربیت قرآنی؛ شیوه معرفت و اندیشه خود را از قرآن بگیریم

حجت‌الاسلام حسین گروسی،کارشناس مذهبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: اسلام و آموزه‌های وحی الهی در گسترش و نقش دانش، شکوفایی باورها، ایمان، تعهد انسان‌ها و پایداری بر آرمان‌های اسلامی اهتمام جدی دارد.
وی اظهار کرد: تربیت قرآنی این است که شیوه معرفت و اندیشه خویش را از قرآن بگیریم، زیرا مشکل آشکار و روشن ما مسلمانان این است که ما اسیر انفعال خود هستیم و به تعبیر دیگر، بسیاری از باورهای ما و بسیاری از اوضاع و احوال ما خاستگاه و مبدا فکری ندارد و ما از پنجره تفکر به عرصه جهان نمی‌نگریم.
وی با تاکید بر فعالیت هر چه بیشتر مسئولان خانه‌های قرآن که در روستاها به فعالیت‌های قرآنی مشغول هستند، اضافه کرد: مسئولان خانه‌های قرآنی باید الگو باشند، در برنامه‌های خود نظم و انضباط داشته باشند و با مدیریت خوب و با جدیت و پشتکار مسائل قرآنی را دنبال کنند تا در آینده شاهد رشد هر چه بیشتر فعالیت‌‌های قرآنی در جامعه اسلامی باشیم.
این کارشناس مذهبی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: بهترین راه و روش در راستای رواج معروف‌ها در جامعه درک صحیح از واقعیت‌ها است.
وی ابراز کرد: مهمترین هدف در راستای احیای امر به معروف، درک صحیح از واقیعت‌ها و اجرای طرح تذکر لسانی و تحکیم پایه‌‌های فرهنگی جامعه است.
وی تاکید کرد:‌ تذکر لسانی وظیفه تک تک مردم است و باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشت تا در مراحل اجرا کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.
حجت‌الاسلام گروسی با تاکید بر اینکه امربه معروف و نهی ازمنکر را باید به جایی برسانیم که همه مردم در این زمینه احساس مسئولیت کنند، افزود: احصاء و شناسایی راهکارهای عملیاتی برای مقابله با منکرات و ترویج معروفات در جامعه لازم و ضروری است و این کار نیازمند درک واقعیت‌ها است و باید با مورد ارزیابی قرار دادن ساختارها در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی وغیره منکرات را شناسایی کنیم.
وی در ادامه بیان کرد: این فریضه الهی باید به گونه‌ای در جامعه اسلامی نهادینه شود که همه افراد جامعه، خود را مسئول اجرای آن بدانند و برای پیشبرد این امر حیاتی و ضروری در جامعه تلاش کنند.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد