تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1395 - 21:09
کد خبر : 2936

لزوم اقدام قاطع برای برداشتن رسوم غلط در مراسم های ترحیم

لزوم اقدام قاطع برای برداشتن رسوم غلط در مراسم های ترحیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر ، آیت الله مصطفی علما امروز دوشنبه در جلسه امر به معروف و نهی از منکر که در بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طی چند سال گذشته تذکرات بسیاری برای ترک اسم بردن از نام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر ، آیت الله مصطفی علما امروز دوشنبه در جلسه امر به معروف و نهی از منکر که در بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طی چند سال گذشته تذکرات بسیاری برای ترک اسم بردن از نام افراد حاضر در مراسم های ترحیم در کرمانشاه داده شده و باید با این مشکل ریشه ای برخورد شود.

آیت الله علما تاکید کرد: باید اقدام قاطع برای این مشکل شود و تدبیری اتخاذ شود تا رسم اسم بردن از نام افراد در مراسم های ترحیم و فاتحه برداشته شود.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: سابقا حتی اسم علما را در مراسم های ترحیم و فاتحه نمی بردند به عنوان نمونه آقا شیخ هادی در مراسم های ترحیم که حضور پیدا می کرد گوشه ای از مجلس می نشست و اسم ایشان برده نمی شد و اصلا رسم نبود.

آیت الله علما گفت: در قدیم حتی مداحی هم رسم در مراسم های ترحیم رسم نبود و فقط قرآن تلاوت می شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با ادامه توضیحات بیان کرد: در خصوص این رسم نادرست اسم بردن از افراد در مراسم های ترحیم، اجمالا یا بی تفاوتی است یا برخوردی که باید انجام نمی شود همچنین باید الزام شود که غیر از روحانی کسی مجلس ترحیم را جمع نکند و باید صاحب مراسم را توجیه کرد.

آیت الله علما افزود: مجالس فواتح برای زنده هاست و اگر اسم برده شود مراسم دنیایی می شود و باید برای این مسائل  تصمیم گیری جدی شود و اتاق فکری تشکیل شود.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: الان چند سال است در مورد اینکه اسم افراد  در مراسم های ترحیم و فاتحه برده نشود صبحت می شود و این اقدامات نیاز به بر نامه ریزی و ممارست دارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تاکید کرد: تنها با حرف زدن کار درست نمی شود و لذا باید حسابی ورود کنیم و تصمیمگیری و برنامه ریزی کنیم و  باید اجباری در این مسئله صورت گیرد و به تنهایی نمی توانیم این رسوم نادرست در مراسم های ترحیم را برداریم و به تنهایی از پس  مداح ها و قاریان فاتحه خوانی که رسوم غلط را عنوان می کنند بر نمی آییم. 

آیت الله علما گفت: در استان های دیگر این اقدام انجام نمی شود و معنا ندارد، در مراسم های ترحیم حتی اسم امام جمعه و استاندار نباید آورده شود  زیرا مجلس برای تذکر است.

امام جمعه کرمانشاه در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: ۱۲۴ هزار پیامبر برای احیای امر به معروف و نهی از منکر آمدند و به این زودی مشکل درست نمیشود و ما باید کار کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد