تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1397 - 7:53
کد خبر : 28187

تأکید حوزه‌های علمیه بر لزوم توجه به اجرای دستورات دین/ فارس جولانگاه فعالیت‌های غیرمذهبی نشود

تأکید حوزه‌های علمیه بر لزوم توجه به اجرای دستورات دین/ فارس جولانگاه فعالیت‌های غیرمذهبی نشود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس بیانیه‌ای در خصوص وظایف مردم و مسئولان حکومت اسلامی صادر کرد.در این بیانیه آمده است: الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِهمان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس بیانیه‌ای در خصوص وظایف مردم و مسئولان حکومت اسلامی صادر کرد.
در این بیانیه آمده است:
الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ
همان کسانى که چون در زمین به آنان توانایى دهیم نماز برپا مى دارند و زکات مى‏ دهند و به کارهاى پسندیده وامى دارند و از کارهاى ناپسند باز مى دارند و فرجام همه کارها از آن خداست. (آیه ۴۱ سوره حج)
نخستین وظیفه حاکمان، اقامه دین و اجرای دستورات دینی است؛ طوری که قوانین و مقررات وضع شده و اجراء آنها باید کاملاً منطبق با آموزه‌های اسلامی باشد. در آیه فوق در توصیف مؤمنان چنین فرموده است که اگر در زمین قدرت بیابند، شعائر دینی، نماز، زکات، معروف‌ها را احیا می‌نمایند و از منکرات جلوگیری می‌نماید.
از آنجا که رابطه حکومت و مردم در اسلام، ارتباطی دوسویه است و مبتنی بر حقوق دو طرف است، این گونه نیست که مردم بهبود اوضاع معیشتی و فرهنگی خود را فقط از مسئولان مطالبه نمایند بلکه باید خود را نیز در قبال امور جامعه مسئول بدانند و از آنجا که انسان موجود مرکبی از طبیعت و فطرت الهی است هر گاه جنبه خاکی و طبیعی او که در قرآن کریم به هلوع و جزوع و منوع، اطلاق شده است غالب بر فطرت الهی آن شود به‌جای احیای ارزش‌های الهی، اماته آن صورت می‌ گیرد و بر عکس ضد ارزش‌ها، رشد و نمو پیدا می‌کند.
مدیریت حوزه های علمیه استان فارس بر خود لازم می‌داند ازباب وَذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَىٰ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ، به مسئولین و خادمین نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف و متدین و ولایت مدار سومین حرم اهل بیت(ع)، متذکر شود که استان فارس به‌ویژه شهر شیراز نباید به واسطه اندکی، جولانگاه حرکات و فعالیت‌های غیر مذهبی از جمله ساز و آواز و عدم رعایت عفاف و حجاب و ارزش‌ها شود. طوری که در ایام تحویل سال و روزهای مبارک عید نوروز، فضا طوری رقم بخورد که مکانی و جائی برای استفاده مشروع مردم از جلوه های زیبا و خدادادی عالم طبیعت، وجود نداشته باشد.
لذا مقتضی است مسئولان و خصوصاً مردم ولایت مدار این خطه متعهد و وظیفه شناس، اینگونه موارد را محکوم و به تعهدات دینی و ارزشی خود وفا نمایند و موجبات و اسباب رضایت و چشم روشنی حضرت صاحب‌الزمان یوسف زهرا(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقتدا و رهبر انقلابمان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای( دام ظله) را فراهم سازند. به امید روزی که از منکرات و ضد ارزش‌ها اثر باقی نماند و همه جهان مظهر آثار الهی باشد آمین یا رب العالمین.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد