تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1397 - 19:48
کد خبر : 28004

نگاهی به عوامل انحطاط زنان

نگاهی به عوامل انحطاط زنان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از لرستان، از عوامل انحطاط در زنان می‌توان به تسلیم شدن در برابر خوشگذرانی‌ها و هوس‎های زودگذر، رعایت نکردن حجاب و عفاف بیرون از محیط خانه، گرفتار شدن به ابتذال اخلاقی و دوری از گوهر انسانی، گرایش به سمت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از لرستان، از عوامل انحطاط در زنان می‌توان به تسلیم شدن در برابر خوشگذرانی‌ها و هوس‎های زودگذر، رعایت نکردن حجاب و عفاف بیرون از محیط خانه، گرفتار شدن به ابتذال اخلاقی و دوری از گوهر انسانی، گرایش به سمت مُدگرایی، مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی و آرایش‌های بیهوده و افراطی و همچنین ترویج بی‌بندوباری اشاره کرد.

جلوه‌گری و ساختن شخصیت کاذب برای خود

زن را وادار می‎کردند که به‌واسطه جلوه‌گری و جلب چشم‌ها به سمت خود، برای خویش یک شخصیت کاذب درست کند.این، برای زن انحطاط بود و پیشرفت نبود. آیا جنایتی بزرگ‌تر از این نسبت به زن وجود دارد که بیایند سر او را با آرایش و مُد و جلوه‌گری و لباس و طلا و زیورآلات بند کنند و از او به‌عنوان یک ابزار و وسیله، در راه مقاصد گوناگون استفاده کنند و نگذارند در میدان سیاست و اخلاق و تربیت وارد بشود؟ این، آن کاری است که در رژیم گذشته، دقیقاً و با برنامه انجام می‎گرفت.
اگر زن به فکر تجملات و خوشگذرانی‌ها و هوس‌های زودگذر و تسلیم شدن به احساسات بی‌بنیاد و بی‎ریشه باشد.نمی‌تواند آن راه را برود؛ باید این وابستگی‎ها را که مثل تار عنکبوت بر پای یک انسان رهرو است، از خود دور کند، تا بتواند آن راه یعنی راه حضرت زهرا و حضرت زینب(س) را برود؛ کمااینکه زن ایرانی در دوران انقلاب و دوران جنگ همین کار را کرد و انتظار این است که در همه دوران انقلاب همین کار را بکند.(بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با پرستاران)
رهبر معظم انقلاب در ۲۲ آبان‌ماه سال ۷۰ در جمع کثیری از پرستاران این‌گونه فرموده‌اند: «در مکتب اسلام، حفاظ و حجابی بین زن و مرد وجود دارد، این به‌معنای آن نیست که زنان، عالم جداگانه‌ای غیر از عالم مردان دارند؛ نه، زنان و مردان در جامعه و در محیط کار، با هم زندگی می‎کنند؛ همه‌جا با هم سر و کار دارند؛ مشکلات اجتماعی را با هم حل می‎کنند؛ جنگ را با هم اداره می‌کنند و کردند؛ خانواده را با هم اداره می‎کنند و فرزندان را پرورش می‎دهند؛ اما آن حفاظ و حجاب در بیرون از محیط خانه و خانواده حتماً حفظ می‎شود.این، آن نکته اصلی در الگوسازی اسلامی است.اگر این نکته رعایت نشود، زن از پیشتازی در حرکت به سمت ارزش‌ها ـ که در ایران اسلامی دیده شد ـ بازخواهد ماند».

ترویج بی‎بندو باری

امروز ما در نظام جمهوری اسلامی و زیر پوشش حجاب، زیر چادر، زیر مقنعه، این تعداد عظیم نخبه‌ی فکری، علمی، عملی، فعال سیاسی، صاحب‎نظران فرهنگی و هنری داریم.آن روز بخشی از بخش‌ها و بعضی از ابعاض این مجموعه را هم ما نداشتیم؛ بسیار محدود بودند.این، یک نظریه‌ای درست عکس آن چیزی را که در صدد بودند القاء کنند، احیا می‎کند و این‌که آن کیفیت ترویج بی‌بندوباری نه فقط به‌معنای رشد دادن به زن، به معنویات زن، به استعدادهای زن نیست، بلکه سرگرم کردن زن به آن‌چه که لوازم آن، کیفیت زندگی است ـ آرایش‌های گوناگون و گرفتاری‎های گوناگون جنبی‎ای که این کارها دارد ـ خودش مانع حرکت به‌سمت کمال و تعالی زنان است.

فساد، یک ملت را ضایع و باطل می‌کند/مشغول شدن چشم و دل و ذهن به چیزهای ظاهری
اگر برای کشوری شهوات جنسی و آمیزش بی‌رویه‌ی زن و مرد و دختر و پسر را ترویج کردند و جوان را به راه‌هایی کشاندند که غریزه‌ی او هم به‌طور طبیعی متمایل به آن است، دیگر احتیاج به استفاده‌ از توپ و تفنگ علیه یک ملت نیست.فساد، یک ملت را به خودی خود ضایع و باطل می‌کند و آینده او را تباه می‌‎سازد.غربی‎ها برای این‌که از زن، آن‌چنان موجودی به‌وجود بیاورند که مورد نظر خودشان است، محتاج این هستند که دائماً مُد درست کنند و چشم‌ها و دل‌ها و ذهن‌ها را به همین چیزهای ظاهری و کوته‌نظرانه مشغول کنند کسی‌که به این چیزها مشغول شد، کی به ارزش‌های واقعی خواهد رسید؟ مجال پیدا نمی‎کند برسد.
زنی که در فکر باشد از خود وسیله‌ای برای جلب‌نظر مردان بسازد، کی فرصت این‌را پیدا خواهد کرد که به طهارت اخلاقی فکر کند و بیندیشد؟ مگر چنین چیزی ممکن است؟ آن‌ها این‌را می‎خواهند.آن‌ها مایل نیستند که زنان جوامع دنیای سوم، دارای فکر روشن و آرمان‌خواه باشند؛ خودشان دنبال هدف‌‌های بزرگ حرکت کنند و شوهر و فرزند خود را هم حرکت بدهند.زنان جوان در جامعه‌ی ما باید خیلی مراقب باشند، تا این کمند ناپیدای بسیار خطرناک فرهنگ و تفکر غربی را بشناسند؛ از آن پرهیز کنند و جامعه‌ی زنان را از آن جدا و برحذر بدارند.

زیباسازی و رسیدن به ظاهر به‌عنوان مشغله اصلی زندگی

اگر این مقوله زیباسازی و رسیدن به سر و وضع و لباس و امثال این‌ها، مشغله‌ی اصلی زندگی شود، انحراف و انحطاط است؛ مثل این‌که در دوره طاغوت، آن خانم‌های اعیان و اشراف، پشت میز آرایش می‌نشستند.فکر می‌کنید چند ساعت می‎نشستند؟ شش ساعت! این واقعیت دارد و ما خبرهای دقیق داشتیم که شش ساعت می‎نشینند! یک انسان، این مدت برای آرایش صرفِ وقت کند که می‎خواهد مثلاً به عروسی برود و موی سرش را، یا صورتش را این‌طوری درست کند! اگر کار به این شکل درآید، انحراف و انحطاط است؛ اما فی‌نفسه، رسیدن به سر و وضع و لباس، بدون این‌که در آن خودنمایی و تبرج باشد، عیبی ندارد.

ارتباط بی‌ قید و شرط و بی‎بندو باری در رواط زن و مرد

این زیبایی و زیباسازی، بایستی موجب این نشود که در جامعه انحطاط و فساد به‌وجود آید؛ یعنی ابتذال اخلاقی نباید به‌وجود آید.چگونه؟ راه‌هایش مشخص است.اگر ارتباط بی‌قید و شرط و بی‌بندوباری در روابط زن و مرد وجود داشته باشد.این موجب فساد خواهد شد.اگر به‌صورت افراطی به شکل مُدپرستی درآید، این به فساد خواهد انجامید.

برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی»

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد