تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1397 - 11:04
کد خبر : 26973

محورهای خطبه های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

محورهای خطبه های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

* بوشهرامام جمعه موقت بوشهر گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تمرکز همه مردم حمایت از کالای ایرانی برای رشد تولید ملی و اشتغال باشد. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر

* بوشهر
امام جمعه موقت بوشهر گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تمرکز همه مردم حمایت از کالای ایرانی برای رشد تولید ملی و اشتغال باشد.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: دشمنان کشور هنوز هم از فشار بر اقتصاد کشور ناامید نشده اند و از راههای مختلف در صدد ضربه دن به نظام و انقلاب هستند.
هاشمی ادامه داد: فعالان تولیدی باید با سرمایه گذاری، مسئولان با برنامه ریزی مناسب و مردم با نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای تولید داخل می توانند گامی بلند در جهت حمایت از اقتصاد ملی بردارند
هاشمی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی بیان کرد: در کشور هیچ مشکل غیر قابل حل وجود ندارد و کلید حل تمامی مشکلات درون کشور است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود کشور جوانان بیش از آنچه که مدنظر نسل قبل بود می توانند کشور را بسازند و پرچم عزت کشور را بهتر ازگذشته به اهتزار درآورند.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: عید نوروز ایام شادی است و اسلام نیز با شادی حلال مخالفتی ندارد.
وی یادآور شد: در این ایام رعایت حدود مسائل دینی و شرعی و عفاف و حجاب باید مورد توجه همگان واقع شود.
۷۲۱۲

* گناوه
امام جمعه موقت گناوه گفت: آحاد مردم برای تحقق شعار سال ۹۷ نسبت به مصرف کالای ایرانی همانند دوران دفاع مقدس غیرت و تعصب داشته باشند.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام احمد سالمی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: اگر همه مردم با تعصب کالای ایرانی را خریداری کنند اقتصاد کشور در برابر توطئه های دشمنان مقاوم می شود.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی رسالت و وظیفه سنگینی در تحقق شعار سال دارند، گفت: بالابردن کیفیت کالا مهم ترین وظیفه تولیدکنندگان در این راستا است که می تواند انگیزه مردم را برای خرید کالای ایرانی دوچندان کند.
امام جمعه موقت گناوه با گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین فتح المبین افزود: عملیات فتح المبین نقطه عطفی در تاریخ دوران دفاع مقدس است که رزمندگان اسلامی به فتوحات مهمی نایل شدند.
وی گفت: در عملیات فتح المبین تعدادی از جوانان این شهرستان به درجه رفیع شهادت نایل شدند و باید حماسه آفرینی های این عزیزان به نسل جوان و آینده ساز ممکلت بازگو شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
۶۱۶۴

* کنگان
امام جمعه موقت کنگان استان بوشهر گفت: تحقق شعار سال علاوه بر کمک به حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی باعث تحقق اشتغال پایدار نیز خواهد شد.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام یوسف قاسمی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندر کنگان بیان کرد: مهمترین ضرورت و نیاز کشور تقویت اقتصاد است که یکی از بهترین راههای آن حمایت از کالای ایرانی است.
خطیب موقت جمعه کنگان با ابراز تاسف از جنایات چهار ساله رژیم کودک کش سعودی در یمن به ضربات وارده به این رژیم و امارات متحده عربی توسط نیروهای مجاهد و مردمی یمن اشاره کرد و ادامه داد: لطمات وارده به سعودی ها بسیار زیاد و این رژیم در سراشیبی سقوط قرار گرفته است‌.
وی با تبریک میلاد امام جواد (ع) و ایام رجب المرجب بر ضرورت استفاده از نورانیت و فیوضات این ماه و برگزاری اعیاد رجب تاکید کرد.
امام جمعه موقت کنگان در پایان با اشاره به حجم مسافرت های نوروزی اظهار داشت: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند شیرینی سفر را صد چندان کند.
۷۲۰۸

* دیر
امام جمعه دیر استان بوشهر گفت: اگر بخواهیم شعار سال مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند، مردم در آن نقش اصلی دارند.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیر افزود: این فرهنگ که هر کالایی که از خارج وارد کشور می شود، بهترین کالاست فرهنگ و باور غلطی است.
وی گفت: خیلی از کالاهای ایرانی در مقابل جنس و کالای خارجی کیفیت بهتری دارد.
امام جمعه دیر افزود: تولیدکنندگان برای فروش کالاهای خود کیفیت کالا را بالاببرند و بهانه ای دست کسی ندهند.
وی در بخشی از خطبه خود در رابطه با نصب بنر اموات در سطح شهر گفت: نصب نکردن بنر اموات در سطح شهر از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان است و نصب بنرها در شهر هم هزینه بردار است و هم عادت و رسم خوبی نیست.
حسینی بیان کرد: برای جلوگیری از هرگونه حادثه مردم و بویژه رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و پلیس هم با افراد متخلف طبق قانون و با برخورد اسلامی و اخلاق خوب عمل کند.
وی گفت: پیشنهادی هم به پلیس در زمینه توقف خودروهای متخلف در جاده ها دارم که در حد امکان این خودروها که زن و فرزندان سرنشین آنان هستند به پارکینگ هدایت نکند.
امام جمعه دیر اظهارکرد: یاوه گویی های اخیر دشمن و استکبار و مزدوران منطقه ای آنها ناشی از شکست برنامه های شوم آنان در منطقه است.
وی طرح معنوی اعتکاف را فرصت بسیار استثنایی برای تقویت باورهای دینی و معنوی جوانان دانست و خواستار حضور پر شور مردم بویژه جوانان در این برنامه معنوی شد.
بندردیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
۷۲۰۷/۶۰۴۳**

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد