تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 فروردین 1397 - 6:01
کد خبر : 26824

از آغاز یک دوئل تا تجمعی پر از حاشیه

از آغاز یک دوئل تا تجمعی پر از حاشیه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، در ادامه مهم‌ترین اخبار سیاسی سال ۹۶ در خراسان رضوی را مرور می‌کنیم؛ سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی یکی از مهم‌ترین خبرهای آغازین سال برای خراسان رضوی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز ابتدایی سال است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، در ادامه مهم‌ترین اخبار سیاسی سال ۹۶ در خراسان رضوی را مرور می‌کنیم؛

سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی

یکی از مهم‌ترین خبرهای آغازین سال برای خراسان رضوی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز ابتدایی سال است. مقام معظم رهبری در این سخنرانی تاکید کردند که دشمن به‌ دنبال نسبت دادن کمبودهای معیشتی و اقتصادی به نظام جمهوری اسلامی است.

کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری 

یکی از خبرهای مهم سیاسی در فروردین ۹۶ اعلام کاندیداتوری رئیسی در انتخابات بود. ابراهیم رئیسی با انصراف از حضور در هیئت نظارت بر انتخابات و اعزام نماینده خود به دومین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، کاندیداتوری خود در انتخابات ۹۶ را اعلام کرد. 

دوئل رئیسی و روحانی در مشهد

در آخرین روز از مهلت قانونی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی ابراهیم رئیسی و حسن روحانی به صورت همزمان در روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت در مشهد برگزار شد.

روحانی در سخنرانی خود با مخاطب قرار دادن رقبای انتخاباتی، گفت:‌ شما که می خواهید کشور را اداره کنید، اول بگویید مشهد را چگونه اداره کرده‌اید؟ مشهد که در دست شما بود و امروز نیز در دست شماست؛ شما که با مردم و جوانان مشهد مشکل داشتید، چرا با فردوسی نیز مشکل پیدا کرده و اشعار او را پاک کرده‌اید؟

رئیسی در سخنرانی خود با تاکید بر این‌که «نخستین کسی که باید در دولت مدعی فساد باشد شخص رئیس جمهور و وزرای دولت است»، عنوان کرد:  این‌ها نباید بگذارند فساد به جای دیگر برسد، نباید در مقابل گزارش دهنده فساد گارد بگیریم، در آستان قدس نمی‌خواهم حرف بزنم اما از ابتدا بازرسی را فعال و خانه خلوت‌ها را شناسایی کردم، ضمن احترام به تولیت فقید، احساس کردم در یکی از شرکتها مشکلی هست و سریع افرادی را جابجا کردم، شما می‌گویید دزد، دزد اما اقدام نمی‌کنید اما من اقدام کردم و اعلام نکردم.

پیروزی قاطع لیست امید در مشهد

بررسی آماری میزان آرای چهارمین و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد نشان داد که مشارکت مردم ۱۴ درصد افزایش پیدا کرد و مشارکت ۷۶ درصدی‌، موجب پیروزی قاطع «لیست امید» با رای بالای مردم و خانه‌تکانی در تالار شهر مشهد شد.

انتخابات شورای شهر پنجم حواشی زیادی داشت و به دلیل اعتراض مکرر اصولگرایان آرا بازشماری شد. 

فرماندار مشهد باتوجه به گسترش شایعاتی درخصوص تغییر نتیجه آرای منتخبین  دوره پنجم شورای اسلامی شهرمشهد مقدس این موضوع را تکذیب و اظهار کرد: بدنبال توافق هیئت اجرایی و هیات نظارت شهرستان مشهد مبنی بربازشماری ۳۰ صندوق و حدود ۴۰ هزار رای، هیچ تغییری در رتبه وجایگاه افراد حاصل نشده وصحت و درستی انتخابات ازسوی هیئت اجرایی اعلام و منتظر اعلام نظر هیات نظارت هستیم.در اردیبشهت ماه لیست امید با قاطعیت پیروز انتخابات شورای شهر مشهد شد.

روابط عمومی معاونت استانداری وفرمانداری مشهد درخصوص انتخابات شورای شهر مشهد بیانیه‌ای را درجهت پاسخ به برخی شبهه‌افکنی ها وتهمت‌های ناروا و سخنان نادرست و فاقد سند از سوی تعداد معدودی از کسانی که موفق به جلب نظر و رای مردم در انتخابات اخیر شورای اسلامی شهر مشهد نشدند و علیه هیات اجرایی، فرمانداری و فرآیند انتخابات انتقاداتی وارد کردند، صادر کرد.

دستگیری نیروهای داعشی در مشهد

در تیرماه ۹۶ معاون دادستان مشهد اعلام کرد که در عملیات مقتدرانه سربازان گمنام امام زمان(عج) در خراسان رضوی ۲۱ داعشی دستگیر شدند و سپس با پیگیری سربازان گمنام امام زمان(عج) و ردزنی‌های انجام شده سرنخ‌های جدیدی از افراد وابسته به این گروهک در شهرهای خراسان رضوی کشف و با صدور نیابت قضایی این افراد نیز دستگیر و تعداد کل دستگیرشدگان به ۲۷ نفر رسید.

دیدار صالحی با آیت‌الله علم‌الهدی 

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در ۲۶ تیرماه با آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

افتتاح ۴۴۶ پروژه شهری و روستایی در خراسان رضوی با حضور وزیر کشور 

۶ شهریور ماه با حضور وزیر کشور، ۴۴۶ پروژه شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان در سطح استان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح در مشهد

همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح در مشهد در ۸ شهریورماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه برگزار شد وی در این همایش اظهار کرد که اگر دستگاه قضایی وارد مسائل اقتصادی شود کار دشوار خواهد شد.

مراسم وداع با پیکر شهید حججی در حرم مطهر رضوی

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید حججی ۴ مهرماه در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد که در این مراسم آقایان احمد واعظی و امیر عارف مداحی و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی سخنرانی کردند.

واکنش به مسئله سپنتا نیکنام

جواد آرین‌منش، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خراسان رضوی، در رابطه با این موضوع اظهار کرد که کشوری متشکل از  اقلیت‌های فرهنگی و دینی مختلف با ایجاد چنین شکافی به وحدت و انسجام ملی زیان وارد خواهد کرد.

دیدار لاریجانی با جمعی از اصحاب رسانه استان خراسان رضوی

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه استان خراسان اظهار کرد که رسانه‌ها نباید تریبون حرف مفت آمریکایی‌ها شوند.

تجمع «نه به گرانی» در مشهد

فرماندار مشهد در واکنش به تجمع «نه به گرانی» گفت که این تجمع غیرقانونی بوده و هیچ سازمان، تشکل و یا گروهی درخواستی مبنی بر تجمع نداشته و مجوزی هم در این خصوص صادر نشده است. فرماندار اعلام کرد که نیروی انتظامی با تجمع‌کنندگان بسیار با مدارا برخورد کرد.

واکنش جهانگیری به تجمع در مشهد

معاون اول رئیس جمهور در واکنش به تجمع ۷ دی ماه در مشهد اظهار کرد: کسانی که بانی برخی اقدامات علیه دولت شده‌اند، بدانند دود آن به چشم خودشان می‌رود.

بیانیه‌های صادر شده در واکنش به تجمع «نه به گرانی»

شورای شهر در این زمینه بیانیه‌ای صادر و اذعان کرد که بیان نارسایی و مشکلات، حق مردم است و نشان پویایی جامعه می‌باشد و فضای رسانه‌ای آزاد و برگزاری تجمعات قانونی برای ابراز نارضایتی از حقوق اساسی جامعه است، اما تخریب و خسارت به امکانات شهری، ضرر و زیان به مردم است و از جیب مردم بایستی جبران شود.

جبهه پیروان خط امام و رهبری در بیانیه خود اظهار کرد که اکنون زمان موج سواری نیروها و جناح‌ها و جریان‌های سیاسی دیروز و امروز نیست، حفظ اصل نظام از هر چیز دیگر واجب‌تر است، باید تمام جناح‌ها و نیروهای انقلاب در حفظ و تحکیم منافع و مصالح نظام و انقلاب و کشور به یک وحدت و هماهنگی محکم و دائمی برسند.

از شایعه تا تکذیب

در رابطه با تجمع ۷ دی ماه در مشهد شایعاتی در خصوص امام جمعه مشهد در فضای مجازی مطرح شد که عنوان می‌کرد آیت‌الله علم‌الهدی به شورای عالی امنیت ملی احضار شده است اما این خبر از سوی دفتر امام جمعه تکذیب شد. 

راهپیمایی مردم مشهد در محکومیت اغتشاشات 

مردم مشهد در محکومیت اغتشاشات دی ماه در روز ۱۴ دی اجتماعی را به راه انداختند. آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، رحیم نوروزیان فرماندار مشهد، تقی‌زاده خامسی شهردار مشهد، تعدادی از اعضای شورای شهر، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این راهپیمایی حضور داشتند. تولیت آستان قدس رضوی در این راهپیمایی به ایراد سخنران پرداخت و عنوان کرد که دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید ریشه آشوب‌ها را بخشکانند.

۱۲ نفر از اعتراضات اخیر هنوز زندانی هستند

استاندار خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد که ۸۵ درصد افراد دستگیر شده در اعتراضات، همان شب اول با گرفتن تعهد آزاد شدند. این ۱۲ نفر هم افرادی بودند که تخریب یا مسئولیت اساسی در برخی از این اغتشاشات داشتند که کار این افراد نیز در دادسرا در حال انجام است.

توضیحات محسنی‌اژه‌ای درباره پرونده سعید طوسی

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ۱۲ بهمن‌ماه، در سی و چهارمین نشست میان دوره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور  در مشهد در خصوص سعید طوسی اظهار کرد که ادعاهای مطرح شده در مورد این آقا از سال ۸۷ یا ۸۸ وجود داشته اما زمان شکایت به دادستانی سال ۹۲ بوده است. سه عنوان اتهامی در این دادسرا مطرح شده که دادسرا در خصوص یک مورد آن اعلام داشت، رسیدگی به آن در صلاحیت دادسرا نیست و طبق قانون، رسیدگی به آن باید در دادگاه صورت گیرد.  ادعای اولیه این بود که چهار نفر از اولیای بچه‌ها نامه‌ای را برای دادستان فرستادند و گفتند که این آقا مشکلاتی دارد؛ بدون اینکه این مشکلات را باز کنند و عنوان کردند که او مفاسد اخلاقی داشته است. در مورد اتهام دوم مبتنی بر عمل منافی عفت نیز قرار منع تعقیب صادر شد. در خصوص اتهام سوم که تشویق به فساد بود نیز همین قرار صادر شد. دادگاه تنها در مورد قرار منع تعقیب دادسرا در خصوص اتهام تشویق به فساد، آن را رد کرد و گفته شد قرائن و شواهدی وجود دارد که براساس آن دادسرا موظف به صدور قرار جلب دادرسی بوده است.

برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای مدافع حرم با حضور سردار سلیمانی

نخستین کنگره بزرگداشت شهدای مهاجر مدافع حرم با حضور سردار سلیمانی در مشهد برگزار شد. سومین سالگرد شهیدان «ابو حامد» و «ابو فاتح» نیز گرامی داشته شد.

پیشنهاد ایجاد خراسان مرکزی در مجلس

بنیادی، نماینده مردم کاشمر در مجلس از پیشنهاد ایجاد استان خراسان مرکزی توسط چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد. این پیشنهاد مخالفان و موافقانی را به همراه داشت.

احمد خاتمی: مدیریت برداشتن حجاب به دست یک زن فاسد است که یک میلیارد تومان از آمریکا گرفته است

احمد خاتمی ۱۸ اسفندماه در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر در مشهد حضور پیدا کرد و گفت که مدیریت برداشتن حجاب به دست یک زن فاسد است که یک میلیارد تومان از آمریکا گرفته و در سایتش تبلیغات می‌کند که در ایران کشف حجاب می‌کنند، عکس‌شان را بگیرید بفرستید و ما پخش می‌کنیم.

حضور لاریجانی درمشهد

لاریجانی ۲۰ اسفند ماه به مشهد سفر کرد وی ۲۱ اسفند ماه به شهرستان قوچان رفت و در یادواره ۷ سردار و ۷۳۱ شهید این شهرستان شرکت کرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد