تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 9:02
کد خبر : 26164

«ظرفیت‌های فقه در مدیریت خانواده» روی موج رادیو معارف

«ظرفیت‌های فقه در مدیریت خانواده» روی موج رادیو معارف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به نقل از روابط عمومی رادیو معارف؛ حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی، مدیر گروه معارف، فقه و اندیشه رادیو معارف از پخش سری جدید برنامه «فقه و زندگی» در این رسانه دینی خبر داد.صفایی عنوان کرد: گزارش‌های آماری

«ظرفیت‌های فقه در مدیریت خانواده» روی موج رادیو معارف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به نقل از روابط عمومی رادیو معارف؛ حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی، مدیر گروه معارف، فقه و اندیشه رادیو معارف از پخش سری جدید برنامه «فقه و زندگی» در این رسانه دینی خبر داد.
صفایی عنوان کرد: گزارش‌های آماری حکایت از آن دارد که از یک‌سو آمار ازدواج رو به کاستی و از دیگر سو، آمار طلاق رو به فزونی‌ است و ما با بحران طلاق مواجهیم. در همین راستا برنامه‌سازان این رادیو در برنامه «فقه و زندگی» به تبیین ظرفیت‌های فقه در مدیریت خانواده خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: از آنجا که مشکلات خانواده چندلایه است و با رویکرد تک‌بعدی موجود در هر یک از دانش‌ها نمی‌توان آن‌ها را چاره‌ کرد، در برنامه «فقه و زندگی» با رویکردی چند ساحتی، مشکلات خانواده به سه منشأ «نادانی»، «ناتوانی» و «نافرمانی» دسته‌بندی و مورد واکاوی قرار می‌گیرد و سه راهبرد کلان برای مدیریت مشکلات خانواده ارائه می‌شود که شامل «آگاهی‌بخشی و مهارت‌افزایی(از طریق آموزش حقوق و مسئولیت‌ها و نیز فنون و مهارت‌ها)»، «حمایت و توان‌افزایی(از طریق حمایت مالی و درمان اختلال‌ها یا عیوب جنسی و امراض مقاربتی)» و «داوری و دادرسی(با روش غیرقضایی حَکَمیت و روشِ قضایی در اولویت دوم)» است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی در ادامه افزود: «فقه و زندگی» با بهره‌گیری از قواعد فقه و حقوقِ عمومی خانواده در صدد آن است که راهکاری نو و قابل عرضه به نهادهای تصمیم‌گیر نظام ارائه دهد تا در سایه آن از میزان طلاق کاسته و میل و رغبت جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده افزایش یابد.
یادآوری می‌شود، این برنامه با کارشناسی حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرج‌الله هدایت‌نیا، تهیه و سردبیری روح‌الله اسماعیلی و مجری‌کارشناس حمید سوری از ۲۶ اسفند ۹۶ روزهای شنبه ساعت ۱۴:۴۵ از رادیو معارف پخش می‌شود.
انتهای پیام

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد