تاریخ انتشار : جمعه 18 اسفند 1396 - 7:51
کد خبر : 25665

حضرت فاطمه(س) در اوج حجاب و عفت اقدام به روشنگری کردند/ مهم‌ترین گفتمان حضرت زهرا(س)،ولایتمداری است

حضرت فاطمه(س) در اوج حجاب و عفت اقدام به روشنگری کردند/ مهم‌ترین گفتمان حضرت زهرا(س)،ولایتمداری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید احمد خاتمی در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت، اظهار کرد: پایه های اعتقادی و عملی دین با ولایت عجین شده و امامت و ولایت به عنوان دو اصل اساسی باورهای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید احمد خاتمی در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت، اظهار کرد: پایه های اعتقادی و عملی دین با ولایت عجین شده و امامت و ولایت به عنوان دو اصل اساسی باورهای اعتقادی دین مبین اسلام به شمار می رود.

 

وی افزود: حضرت فاطمه(س) دفاع از حضرت علی(ع) را دفاع از دین می دانستند، بنابراین با علم به اینکه انتهای این حمایتها به شهادت منجر می شود پای اعتقادات و ارزشها و حمایت از ولی زمان خود ایستاد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز در جامعه شبهاتی مطرح می شود که آیا زنان می توانند در عرصه های علمی، اجتماعی و سیاسی تاثیر گذار باشند؟ باید در پاسخ به این افراد بگوییم حتما می توانند؛ اما این تاثیر گذاری نیازمند دو شرط اساسی است.

 

وی خاطرنشان کرد: شرط نخست آن است که حضور زنان در عرصه های مختلف مانع از آئین همسرداری و تربیت فرزندان نشود و چنانچه خللی در این عرصه مهم بوجود بیاید اولویت با مباحث خانواده و تربیت اولاد است.

 

سنخگوی مجلس خبرگان رهبری حجاب و عفاف را دومین شرط حضور تاثیر گذار زنان در جامعه دانست و گفت: حضور زنان با حجاب و عفت در عرصه های مختلف اجتماعی، علمی و سیاسی نظام تاثیر گذار است، کما اینکه بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه(س) نیز در اوج حجاب و عفت در دستگاه خلافت اقدام به روشنگری کردند.

 

خاتمی به زوایای روشنگری های حضرت فاطمه در زمان صدر اسلام اشاره کرد و افزود: بانوی بزرگ اسلام با رعایت چند مسئله مهم شامل؛ پوشیدن روسری و چادر و حضور در بین بانوان بنی هاشمی و همچنین قرار دادن حائلی بین خود و نامحرمان در جامعه حضور یافته و اقدام به روشنگری کردند.

 

ولایتمداری گفتمان حضرت زهرا(س) است

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مهمترین گفتمان حضرت فاطمه(س) را ولایتمداری و ولایت پذیری عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا نه به‌خاطر دفاع از امیر المومنین(ع) بلکه برای دفاع از ولی زمان و امام خویش به میدان آمد و از همان ابتدا گفتمان ولایتمداری و ولایت پذیری را مطرح کردند.

 

خاتمی افزود: نقطه مقابل گفتمان ولایتمداری، گفتمان ولایت ستیزی است که این گفتمان از همان تاریخ صدر اسلام و پس از رحلت رسول خدا(ص) آغاز شد و تا به امروز همچنان ادامه دارد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: چنانچه بخواهیم حوادثی پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم بر سر انقلاب اسلامی نیاید باید مسئولان کشور نفوذی ها را از خود برانند، دین در جامعه پر رنگ شود، اجازه ندهیم امپراطوری رسانه ای قتلگاه دین و استقلال و زندگی مان شود و از به میدان آمدن فرصت طلبان مراقبت شود.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد