تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 7:54
کد خبر : 25470

به نام دختران انقلاب، به کام منافع شخصی

به نام دختران انقلاب، به کام منافع شخصی

گروه تحلیلی خبری" پارس"_ فاطمه سعیدی: حجاب یا پوشش اسلامی مفهومی برآمده از اسلام است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با انتخاب داوطلبانه و آگاهانه زنان ایرانی انتخاب شد و در قانون نیز تجلی یافت. از این رو، رعایت آن ضمن آنکه از نظر شرعی واجب است، احترام به قانون نیز محسوب می‌شود. با

گروه تحلیلی خبری" پارس"_ فاطمه سعیدی: حجاب یا پوشش اسلامی مفهومی برآمده از اسلام است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با انتخاب داوطلبانه و آگاهانه زنان ایرانی انتخاب شد و در قانون نیز تجلی یافت. از این رو، رعایت آن ضمن آنکه از نظر شرعی واجب است، احترام به قانون نیز محسوب می‌شود.

با این حال طی این دوران همواره برخی از هنجارشکنان با بهره‌گیری از فرصت‌های پیش آمده درصدد بهره‌برداری از این موضوع به نفع خود بوده‌اند. این افراد با انتقاد از موضوع حجاب که امروز به عنوان فرهنگ غالب در میان مردم شناخته شده است، تلاش کرده‌اند با کشف حجاب به مشکلات فرهنگی و سیاسی دامن زنند.

البته بخش مهمی از این توسط خارج‌نشینان و معاندان نظام اداره می‌شود و هر بار تحت یک «چالش» دختران جوان را طعمه خواسته‌های خود می‌کنند. اینکه هدف این افراد از دامن زدن بر این اختلافات چیست، موضوعی بس گسترده است که از چارچوب این نوشته خارج بوده و مجالی دیگر را برای توضیح می‌طلبد، اما آنچه مشخص است بهره‌برداری‌های سیاسی و شخصی از این موضوع آن هم در شرایطی که مردم با مشکلات فراوان مواجه هستند، مهمترین دلیل این افراد در ارائه این چالش‌ها یا جنجال‌های سیاسی و فرهنگی است.

متأسفانه قسمت تلخ ماجرا، علاوه بر همراهی برخی از جوانان خام و بی‌تجربه، حمایت برخی از سلبریتی‌ها و افراد مشهور از این موضوع است. مصداق یکی از این حمایت‌ها را می‌توان در صحبت‌های مهناز افشار در صفحه‌های شخصی‌اش دید. وی که در صحبتهای خود با کنایه به انتقاد از این موضوع پرداخته بود، خود در بسیاری از فیلم‌هایش با قبول نقش زن چادری، بارها به ایفای این نقش پرداخته است. رفتار متناقضی که از یک سو باعث می‌شود تا وی به خاطر پول، در کاراکتر یک زن کند.

سؤال این است که اگر ایشان منتقد حجاب و حامیان جریان مخالف حجاب هستند، چرا در ازای دریافت پول، چنین نقش‌هایی را قبول می‌کنند؟ اما تمام ماجرا به این موضوع ختم نمی‌شود، ایشان که با حمایت از چالش‌های بی‌حجابی در قالب چهارشنبه‌های سفید یا آزادی‌های یواشکی و داستان دختران انقلاب، خواستار احقاق حقوق زنان هستند، چشم خود را بر اطرافیان خود که ناقضان حقوق مردم هستند، بسته و در آن رابطه صحبتی نمی‌کنند.

البته رفتارهای بعدی خانم افشار نشان داد که پیش از آنکه صحبت‌هایش برآمده از تفکرات و یا اعتقادات او باشد، ناشی از حس خودنمایی است، چرا که وی در توئیتی اشاره کرده بود که به خاطر حمایتش از دختران به اصطلاح خیابان انقلاب ممنوع‌التصویر شده است.

مهناز افشار در حالی ادعای ممنوع‌التصویری کرده بود که تصاویرش بر روی بسیاری از بیلبوردها به نمایش درآمده بود. ادعایی که در نهایت نشان دهنده این است که این هنرپیشه تمایل دارد با طرح ادعاهای جنجالی خود را در مرکز دیده‌ها قرار دهد و از این طریق بر محبوبیت خود بیفزاید.

بعد از انتشار این خبر بسیاری از افراد مطرح سینما از جمله سیدمحمود رضوی واکنش نشان داده و عنوان کردند "ای کاش کمی با تأمل و تحمل بیشتر این مطلب را منتشر می‌کردید، تا الان که تصاویر شما در (فیلم) گلشیفته بر روی بیلبوردها به نمایش درآمد…"

درست است، مهناز افشار در حالی ادعای ممنوع‌التصویری کرده بود که تصاویرش بر روی بسیاری از بیلبوردها به نمایش درآمده بود. ادعایی که در نهایت نشان دهنده این است که این هنرپیشه تمایل دارد با طرح ادعاهای جنجالی خود را در مرکز دیده‌ها قرار دهد و از این طریق بر محبوبیت خود بیفزاید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد