تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 5:07
کد خبر : 25444

توجه فرماندهان یگان حفاظت زندان‌های همدان به سربازان وظیفه

توجه فرماندهان یگان حفاظت زندان‌های همدان به سربازان وظیفه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حسن محمدیاری عصر سه شنبه در کارگاه ارتقا سطح سلامت روان و توسعه مهارت های معنوی و زندگی سربازان وظیفه زندان‌های استان همدان گفت: انضباط به معنی سعی تمام در حفظ چیزی است که در اصطلاح نظامی جلوگیری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حسن محمدیاری عصر سه شنبه در کارگاه ارتقا سطح سلامت روان و توسعه مهارت های معنوی و زندگی سربازان وظیفه زندان‌های استان همدان گفت: انضباط به معنی سعی تمام در حفظ چیزی است که در اصطلاح نظامی جلوگیری از هرج و مرج و پیروی کامل از دستورهای نظامی و آراستگی ظاهر تعبیر می شود.

وی در ادامه به انضباط معنوی اشاره کرد و ادامه داد: انضباط در لغت به معنی باطن و واقعیت در مقابل صورت و ظاهر است که در اینجا به معنی ارزش های والای انسانی و اسلامی است.

وی عنوان کرد: انضباط معنوی شامل ایمان و توکل به خدا، تقوی، شجاعت، صبر، صداقت، ایثار، وفای به عهد، اطاعت پذیری و اخلاص است.

مدیر کل زندان های همدان با تاکید بر انضباط معنوی سربازان وظیفه عنوان کرد: هرچه به آموزه های دینی نزدیک باشیم در زندگی شخصی و انتظامی موفق تر خواهیم بود.

محمد یاری از فرماندهان یگان حفاظت زندان های استان خواستار توجه ویژه به سربازان وظیفه، مهربانی و محبت، اجابت خواسته های معقول و مشروع، اکرام و تشویق سربازان وظیفه شد.

مدیر کل زندان های همدان یادآور شد: آموزش های معنوی، هدایتی و ارشادی سربازان وظیفه باید در راس فرماندهان یگان باشد و بهره گیری از آن ها باید به صورت دستورالعمل در راس راهکارهای اجرایی فرماندهان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نظم و همدلی را یکی دیگر از نکات مهم برای سربازان وظیفه عنوان کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان نیز با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر خطاب به سربازان وظیفه گفت: شما جوانان ذهن پویایی دارید و با توجه به شرایط امروز، دنیا یک دهکده بزرگ شده و این فریضه برای جوانان قابل پذیرش نیست.

محمدجعفر شهبازی افزود: امر به معروف و نهی از منکر به فرموده حضرت علی (ع) اگر در جامعه ای ترک شود ارازل و اوباش در آن جامعه حاکم خواهد شد و دعای نیکان مستجاب نمی شود.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر رمز حیات و بقای ما از لحاظ سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و اقتصادی است و اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای تعطیل شود دچار مشکل و چالش خواهیم شد.

شهبازی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دوست داشتن همدیگر و کمک کردن به یکدیگر است و این کار باید متواضعانه، دلسوزانه و با لطافت و خوشرویی و با ظرافت و بدون کینه و قصد انتقام جویی و بدون خرد کردن شخصیت دیگران انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این قانون  امر به معروف و نهی از منکر نسبت به رفتارهای علنی ما است و ما حق تحقیق و تجسس در امور خصوصی مردم را به اسم امر به معروف و نهی از منکر  نداریم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد