تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1396 - 10:03
کد خبر : 25321

کوتاهی فراکسیون زنان مجلس در تبیین الگوی سوم زن

کوتاهی فراکسیون زنان مجلس در تبیین الگوی سوم زن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایکنا؛ مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور امروز ۱۴ اسفند ماه، در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر برگزار شده بود به تبیین اقدامات این نهاد پرداخت و گفت: امسال روز زن با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایکنا؛ مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور امروز ۱۴ اسفند ماه، در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر برگزار شده بود به تبیین اقدامات این نهاد پرداخت و گفت: امسال روز زن با سالروز صدور پیام مقام معظم رهبری به کنگره ملی هفت هزار زن شهید کشور نزدیکی زمانی پیدا کرده است؛ به همین جهت تمام تلاش خود را برای تبیین الگوی سوم که به زن نه شرقی نه غربی اشاره دارد به کار گرفته‌ایم.
 وی با بیان اینکه زن در تعریف شرقی غالباً همچون زنی در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی و در تعریف غربی غالباً همانند موجودی است که به لحاظ جنسی از او بهره می برند، اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری زنان انقلابی ایران نشان دادند که الگوی سوم، زن نه شرقی نه غربی است؛ یعنی زن مسلمان ایرانی در عین عفیف و شریف بودن همواره در متن و مرکز است.
وی تبیین الگوی سوم را خط بطلان بر چهره‌ای که از زن در جوامع دیگر می‌کشند دانست و گفت؛ متاسفانه برخی جریانات نفوذی حتی در داخل کشور نیز مسائل و مشکلات زنان را به حضور در ورزشگاه ها و یا داشتن مدیران زن ختم می کنند؛ این در حالیست که زن ایرانی نیازمند آن است تا هویت و جایگاه زن مسلمان را در یابد و آن را به جهانیان نیز معرفی کند.

امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان بودند
 اصلانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان بودند و شاخصه‌های رفتاری چنین زنی نیز در پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار زن شهید بیان شده است گفت: امروز زن مسلمانان انتظار دارد دوره‌های آموزشی توانمند سازی برای نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف برگزار شود نه اینکه مشکلات زنان نادیده و به حداقل ها پرداخته شود.
 وی با طرح این پرسش که آیا امروز نقشه راهی برای تربیت نسل صالح و انقلابی وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: امروز پرداختن به نحوه تربیت نسل پر نشاط و با انگیزه که دارای مهارت های سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد بر زمین مانده و به مسائل حاشیه‌ای و غیر اصلی در مورد زنان پرداخته می شود.
 وی با تاکید بر اینکه حق کرامت الهی زن در جهان مدرن نادیده گرفته شده است، اظهار کرد: حق فطری زنان این است که نقشه های فطری مادر و همسر بودن را به خوبی ایفا کنند و این ساز و کار برای آنان مهیا شده باشد.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی بسیج جامعه زنان کشور پرداخت و عنوان کرد: همایش الگوی سوم در ۵۰۰ شهر کشور برگزار می شود.
وی اجرای برنامه های فرهنگی در بسیج کشاورزی، مهندسی و عمران، دیدار با مادران شهید و سالمند، برگزاری ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا(س) در ۲۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج، تجلیل از زنان اثرگذار، تجلیل از زنان هنرمند طراز انقلاب اسلامی و برپایی اردوهای جهادی به مناطق محروم کشور را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برشمرد.
 اصلانی از برپایی میزهای مشاوره در پایگاه‌های مقاومت بسیج خبر داد و گفت: همایش تجلیل از مادران آسمانی و همایش ریحانه النبی ویژه بانوان پاسدار و بسیجی نیز برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه جواهرانه با محوریت عفاف و حجاب
اصلانی به برپایی نمایشگاه جواهرانه با محوریت عفاف و حجاب که نشان دهنده قدمت موضوع حجاب در ایران در دوره های مختلف و نظر اسلام در مورد این حکم است، اشاره و عنوان کرد: اهدای جهیزیه به نوعروسان از محل کمک های مردمی، کمک به معاونت زنان ریاست جمهوری به منظور آزادسازی زنان زندانی جرائم غیرعمد و اعطای هدیه به مادرانی که در این هفته فرزند دختر به دنیا می آورند و نام آنها را فاطمه و زهرا می گذارند از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
 اصلانی با تاکید بر اینکه برنامه‌ها به صورت عمومی برگزار می‌شود و عموم بانوان کشور می‌توانند از آن بهره مند شوند، اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را برای تبیین الگوی سوم با برگزاری همایش ها، نشست ها، چاپ کتاب، تولید نرم افزار و گفتگو با بانوان خارج از کشور به کار گرفته‌ایم اما ترویج الگوی سوم فقط وظیفه بسیج زنان نیست. باید دید که فراکسیون زنان مجلس برای این تبیین این الگو چه کرده‌اند؛ دنیا تشنه چنین الگویی است و نهادهای مختلفی برای تبیین این الگو از وظیفه برخوردار هستند. این پیام برای دنیا تحول در پی دارد اما نیازمند معرفی و تبیین است.
وی از برگزاری همایش‌های آموزشی بانوان مدیر در رده های مختلف بسیج به منظور توانمندسازی آنان خبر داد و اظهار کرد: بانوان بسیجی که دارای سمت مدیریت هستند از سراسر کشور فراخوان شده‌اند و طی همایشی که در تهران با حضور ۲۵۰ نفر و در مشهد مقدس با حضور ۴۵۰ نفر برگزار می‌شود آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
 وی به موضوع کمبود جمعیت در کشورمان نیز اشاره و عنوان کرد: بسیج زنان با برگزاری نشست های آزاد اندیشی و پرسش و پاسخ درصدد تبیین اهمیت این موضوع برامده چرا که جمعیت در پیشبرد پیشرفت علمی و اقتصادی کشور بسیار اثرگذار است اما اراده‌ای برای کمک به بحران کمبود جمعیت در کشور وجود ندارد.

تولید محتوا در مفاهیم مرتبط با الگوی سوم

در ادامه این نشست خطیب زاده به تبیین برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن در فضای مجازی پرداخت و گفت: عمده مخاطبان ما جوانان هستند و این قشر از جامعه نیز به فضای مجازی علاقه و گرایش زیادی دارند بدین منظور تلاش کردیم مفاهیم مرتبط با الگوی سوم را در قالب نماهنگ، کلیپ، یادداشت و مصاحبه در فضای مجازی منتشر و در این زمینه تولید محتوا داشته باشیم.
وی به نزدیکی زمانی روز جهانی زن و روز مادر در کشورمان اشاره و عنوان کرد: با نزدیک شدن به هشت مارس فضاسازی رسانه‌ای در مورد حقوق زنان بیشتر می شود و ملاک هایی که از آن به عنوان آزادی نام می‌برند سقط جنین و تغییر نقش بین زنان و مردان است در صورتی که الگوی سوم نقشه کاملی از جایگاه و هویت زنان است که باید تبدیل شود و نیاز به کار رسانه‌ای بیشتر دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد