تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1396 - 6:27
کد خبر : 25283

حضور ۵ هزار طلیعه دار امر به معروف و نهی از منکر در استان قم

حضور ۵ هزار طلیعه دار امر به معروف و نهی از منکر در استان قم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام حسین معرفت، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در نشست خبری با خبرنگاران گفت:رسانه ها نقش بسیار مهمی در اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام حسین معرفت، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در نشست خبری با خبرنگاران گفت:رسانه ها نقش بسیار مهمی در اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند و میتوان گفت یکی از موردهای مورد توجه دولتها بویژه ایران است.

وی افزود: خداوند در ۳۰۰ آیه قرآن کریم در خصوص امر به معروف و نهی از منکر خطاب به بندگان صحبت کرده که متاسفانه شاهد تبیین درست این آیات در جامعه اسلامی نیستیم و آنچنان که باید و شاید به آن توجه نمی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ادامه داد: با توجه به اینکه در دین اسلام بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید زیادی شده اما متاسفانه.امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما یک فریضه فراموش شده است و افراد کمتر این کار را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام معرفت با بیان اینکه امر به معروف یک واجب دینی است اما شرایطی دارد تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر خشونت ندارد چرا که رسول اکرم(ص) با زبان ملایم به ارزش‌های اسلامی دعوت می‌کردند.

وی اظهار داشت: ۵ هزار طلیعه دار امر به معروف و نهی از منکر در استان قم داریم که این افراد طی هشت ساعت آموزش در گشت زنی های لسانی در سطح شهر و استان قم به کار گرفته می شوند .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان ساخت:دغدغه ما تنها موضوع حجاب نیست بلکه یکی از دغدغه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و هر کجا منکری  صورت گیرد در هر حوزه ای اقدام خواهیم کرد .

حجت الاسلام معرفت ابراز داشت: در تمام اتحادیه‌های صنفی استان قم شورای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دادیم و در صورت عدم حل یک مشکل در این شورا، مساله را به مرجع قضایی و انتظامی ارجاع خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه زبان مهرورزی بسیار تیز تر از زبان خشم و تفنگ است عنوان کرد: در حال حاضر در ۱۱۰ اداره دولتی استان شورای امر به معروف  داریم  به طوری که در ۹۵ درصد ادرات شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: ستاد امر به معروف  و نهی از  منکر برای  دفاع از حقوق مردم نیازمند یاری رسانه هاست که در همین راستا یک تفهم نامه آموزشی  با دو هزار و ۳۰۰ معلم استان قم ،ضمن خدمت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر امضا شده است.

حجت الاسلام معرفت یاد آور شد: در مدارس نیز شورای دانش آموزی تشکیل شده به صورتی که میزان ناهجاری و بزه دانش آموزان طی آموزش طلیعه داران امر به معروف و نهی از منکر بسیار کاهش  یافته است.

وی ادامه داد: در گذشته در حوزه علمیه مرکز تخصصی امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشت، که طی امضای تفاهم نامه با حوزه قرار است یک مرکز تخصصی در این زمینه تشکیل شود و عده‌‌ای متخصص و مربی امر به معروف و نهی از منکر تربیت شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: در سطح استان قم هر کسی پرچمی برای امر به معروف ونهی از منکر داشت که طی ساماندهی صورت گرفته مراکزبا هماهنگی ستاد امر به معروف در بخشهای مختلف فعالیت می کنند.

حجت الاسلام معرفت عنوان داشت:در بسیج  و سپاه هم شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و ۱۵۰ نفر از ضابطان قضایی در سطح استان به امر به معروف و نهی از منکر مشغول هستند.

وی گفت: بیشترین توجه ما در درجه اول امر به معروف است بعد نهی از منکر که در همین راستا باید فضایی را ایجاد کنیم که زمینه بروز منکردر استان قم کاهش  یافته و از بین برود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تصریح کرد:متاسفانه جوانان ما در جامعه مشکل امکانات تفریحی و فراغتی دارند که باید فضایی سالم را برای اوقات فراغت آنها فراهم کنیم.

حجت الاسلام معرفت با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: پیشنهاد دادیم که مکان خاصی در خارج از شهر قم توسط شورای تامین در نظر گرفته شود تا جوانان بتوانند به صورت مدیریت شده به شادی بپردازند وامیدواریم بتوانیم امسال آن را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: تذکر لسانی در همه اوقات تاثیرگذار است و برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بر اساس خروجی هیأت اندیشه ورز است، در هر جایی که امر به معروف و نهی از منکر انجام شده است، نتایج قابل توجهی را مشاهده کرده ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده دانست و طبق مصوبه مجلس اگر کسانی در راه امر به معروف و نهی از منکر قدم بردارند و جان خودشان را از دست بدهند، شهید حساب خواهند شد و زیرپوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد