تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 - 5:25
کد خبر : 24927

اجرای سیاست های کلی جمعیت بر اساس اولویت بندی

اجرای سیاست های کلی جمعیت بر اساس اولویت بندی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست شورای راهبردی جمعیت استان گفت: به منظور برنامه ریزی صحیح در این خصوص راهکار‌های افزایش آمار ازدواج و ترغیب جوانان به این امر و همچنین آسیب شناسی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست شورای راهبردی جمعیت استان گفت: به منظور برنامه ریزی صحیح در این خصوص راهکار‌های افزایش آمار ازدواج و ترغیب جوانان به این امر و همچنین آسیب شناسی طلاق در کتابچه ای تدوین و ارائه می‌شود.
وی مشارکت دانشگاه‌ها را در این امر مهم دانست و افزود: اساتید دانشگاه‌ها با انجام پژوهش و تحقیق و همچنین ارائه مقالات کاربردی در زمینه راهکار‌های افزایش جمعیت و ترغیب مردم به فرزند آوری با دستگاه‌های عضو همکاری کنند.
نوروزی رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان هم در این نشست گفت: میانگین سن جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۸و ۱۵ صدم درصد در سال است که از این لحاظ سومین استان جوان کشور است.
وی با بیان اینکه جمعیت سالمند استان بیش از ۵ هزار نفر است بیان کرد: این تعداد ۷ و یک دهم درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد

نوروزی افزود: جمعیت بارور استان بین سن ۱۸ تا ۴۵ سال ۳۵۱ هزار ۷۷۶ نفر هستند.
تقوی مدیر ثبت احوال استان هم در این نشست گفت: ۱۹۵ هزار ۲۳۶ نفر در استان زیر ۱۴ سال هستند که این تعداد ۲۷ درصد کل جمعیت استان است و این در حالی است که تعداد جمعیت بین سنین ۱۵ تا ۶۴ سال ۴۸۴ هزار ۸۲۳ نفریعنی ۶۸ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه آمار طلاق و ازدواج در استان تقریبا برابر است افزود: از هر ۴ ازدواج در استان یک مورد به طلاق منجر به طلاق می‌شود.
شهابی معاون آمار و اطلاع سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گفت:نرخ رشد جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد یک و ۶ دهم درصد است و این در حالی است که متوسط کشوری افزایش جمعیت یک و ۲۴ صدم است و از این لحاظ رتبه ۲۹ کشور را دارا هستیم.
وی با بیان اینکه ۲۹ هزار نفر جوان بالای ۳۰ سال مجرد در استان هنوز ازدواج نکرده اند گفت: از این تعداد ۱۴ هزار ۲۱۳ نفر دختر و بقیه پسر هستند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد