تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1396 - 7:28
کد خبر : 24887

۱۶۴ هزار نفر از اسلامشهری ها تحت غربالگری سلامت روان قرار گرفتند

۱۶۴ هزار نفر از اسلامشهری ها تحت غربالگری سلامت روان قرار گرفتند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، امیراله حقیقی در دیدار با حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و دست اندرکاران طراحی و استقرار پیشگام الگوی مراقبت اجتماعی جامع(ماج) ، طی سخنانی اظهار داشت: در حوزه آسیب های اجتماعی به علت تعدد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، امیراله حقیقی در دیدار با حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و دست اندرکاران طراحی و استقرار پیشگام الگوی مراقبت اجتماعی جامع(ماج) ، طی سخنانی اظهار داشت: در حوزه آسیب های اجتماعی به علت تعدد مراکز تصمیم گیری معمولاً اقدامات و سیاست گذاری ها با نتایج مناسبی همراه نبوده است.

وی با بیان این که در زمان فعالیت دولت یازدهم در حوزه بهبود خدمات بهداشتی و درمانی و توجه به بهبود شاخص های سلامت اجتماعی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است، گفت: در شهرستان اسلامشهر اکثر خانه های بهداشت روستائی و مراکز جامع سلامت شهری نوسازی و بهسازی شده اند و چندین مرکز جدید نیز با اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین احداث شده است.

فرماندار اسلامشهر اضافه کرد: در سال گذشته ۲۵ روانشناس بالینی با مدرک کارشناسی ارشد در مراکز جامع سلامت شهری  شهرستان مستقر شدند و ۱۶۴ هزار نفر از شهروندان تحت غربالگری سلامت روان قرار گرفتند که در این باره پرونده های درمانی و مشاوره ای برای افرادی که دچار مشکل بودند تشکیل و تحت درمان قرار گرفتند.

حقیقی ادامه داد: در اسلامشهر طبق آمار رسمی ۶۰۰ هزار نفر  سکونت دارند، که جمعیت دانش آموزی این شهرستان ۱۱۰ هزار نفر است و قریب ۴۵ هزار دانشجو نیز در مراکز دانشگاهی مشغول تحصیل هستند و آسیب های اجتماعی متعددی همچون طلاق، اعتیاد، اختلالات روانی همچون افسردگی و…  ساکنان شهرستان و جوانان و نوجوانان را تهدید می کند.

وی با بیان این که در زمینه کاهش آمار طلاق در شهرستان نیز با همکاری دستگاه قضائی و بهزیستی شهرستان جلسات مشاوره برای زوجین برگزار می شود، گفت: برگزاری این جلسات مشاوره ای نیز در کاهش میزان طلاق در شهرستان بویژه طلاق های توافقی موثر بوده است.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به تشکیل شورای اجتماعی این شهرستان گفت: کلیه ادارات و دستگاه های شهرستان همکاری و تعامل لازم را جهت اجرای هر چه بهتر طرح الگوی مراقبت اجتماعی جامع خواهند داشت.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد و خیرین جهت اجرای هر چه بهتر این طرح تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اولویت بندی بخشی و برنامه ریزی مناسب، گام های موثری در جهت تحقق اهداف این طرح در اسلامشهر برداشته شود و در آینده نیز شاهد اجرای آن در سایر شهرستان ها و استان های کشور باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد