تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:26
کد خبر : 23933

بیرجند| تعهد به قانون و وحدت بالاترین معروف است

بیرجند| تعهد به قانون و وحدت بالاترین معروف است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان بیرجند اظهار داشت: استعمار در هر جامعه‌ای که نفوذ کرد هدفش تاثیرگذاری روی دین و اسلام بوده و تلاشش

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان بیرجند اظهار داشت: استعمار در هر جامعه‌ای که نفوذ کرد هدفش تاثیرگذاری روی دین و اسلام بوده و تلاشش براین است تا در جامعه امربه معروف و نهی از منکر را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه فلسفه امربه معروف و نهی از منکر برای کسی که این امر مهم را انجام می‌دهد مخاطبش باید مشخص باشد افزود: امربه معروف و نهی از منکر قابل قیاس با همه کارهای خیر از جمله جهاد در راه خدا نیست و در مقابل همه کارهای خیر مانند یک دریا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شیوه عملی امربه معروف و نهی از منکر باید حساب شده باشد و با هر کسی با هر زبانی در هر مکانی باید امر به معروف ونهی از منکر را مدنظر قرار دهید چون اگر نسبت به آن بی اعتنا باشید زبان دشمن را ترویج می‌کند و باید از این شخص ترسید.

عبادی با بیان اینکه فلسفه امربه معروف و نهی از منکر آقا بالاسری نبوده بلکه دوستی و محبت است افزود: بالاترین معروف ما تعهد به وحدت بوده و بدترین منکر ما شانه خالی کردن از زیر بار قانون است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم کشور ما در برابر دشمن ضعیف نشود باید درست و به جا امر به معروف و نهی از منکر کرده و موضوعات را به درستی تبیین کنیم اظهار داشت: هر انحرافی بیانگر تعدی از قانون بوده و تنها چیزی که می‌تواند ملتها را حفظ کند وحدت است.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: جامعه‌ای موفق خواهد بود که هر کسی سر جای خودش بوده حزبی و جناحی حرف نزنند که در این صورت شاهد بی‌عدالتی خواهیم بود و خوابی که دشمن برای ما دیده و هرجایی که قدم گذاشته هدفش نابودی بوده است.

عبادی با بیان اینکه فلسفه امربه معروف ونهی از منکر حب و دوستی است افزود: کسی که هدفش امر به معروف و نهی منکر است جامعه به صورت آمرانی نگاه کرده و آن را مدینه فاضله می‌داند و فدکاری او در جهت تربیت مردم و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه اگر ما روی اسلام، انقلاب اسلامی و وحدت کلمه اتفاق نظر نداشته باشیم دشمن بر ما مسلط می‌شود بیان کرد: دشمن در فضای مجازی به همه مردم از کودک گرفته تا میانسال کارهای خلاف را آموزش می‌دهد و امروز دشمن از سرمایه‌های ما بر علیه خودمان استفاده می‌کند.

عبادی با بیان اینکه امروز آنچه برای کشور ما زیان بار است مشکلات فرهنگی است افزود: همه کارها اعم از دزدی، اختلاس وبی عدالتی نشأت گرفته از مشکلات فرهنگی است و اگر فلسفه امربه معروف مشخص نباشد در جامعه هیچ نتیجه نخواهد داشت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد