چه شد که رسول خدا(ص) فاطمه(س) را پاره تن خود خواند
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجاب و عفاف گوهری گرانبهاست که اثرات عجیبی بر شخصیت و سرنوشت انسان میگذارد. حجاب یک ارزش است، ارزشی که فطرت و طبیعت آدمی ـ چه مرد و چه زن ـ آن را میپذیرد، ارزشی که
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجاب و عفاف گوهری گرانبهاست که اثرات عجیبی بر شخصیت و سرنوشت انسان میگذارد. حجاب یک ارزش است، ارزشی که فطرت و طبیعت آدمی ـ چه مرد و چه زن ـ آن را میپذیرد، ارزشی که این روزها در جامعه اسلامی با توجه به نگاههای متفاوتی که نسبت به حجاب وجود دارد، نیاز به احیای مجدد دارد، چراکه دشمنان به صورتهای مختلف درصدد ایجاد بیمیلی نسبت به حجاب در جوامع اسلامی هستند که تا حدودی نیز موفق هم بودند، اما خداوند برای ما انسانها عالیترین هادیان را قرار داده تا با بهرهگیری از آموزههای آنان، زیباترین رفتارها را بیاموزیم و به منصۀ ظهور برسانیم.
حضرت زهراء (س) با یک رفتار زیبا در برابر یک شخص نامحرم درسی بزرگ به ما آموختند که ای انسانها! نه تنها باید در برابر نامحرم حجاب داشت، بلکه باید در برابر نامحرم نابینا نیز حجاب داشت.
امام موسى بن جعفر(ع) به نقل از امیرالمؤمنین(ع) میفرماید:
روزی فرد نابینایی اجازه خواست که به منزل فاطمه (س) وارد شود، آن حضرت خود را از او پوشیده داشت. رسول خدا (ص) به او فرمود: چرا خود را از او پنهان میکنی، در حالی که نابیناست و تو را نمیبیند؟ قالت فاطمه(س): «اِن لَم یَکُن یَرانِی فَانّی أرَآهُ وَ هُوَ یَشُمُّ الرِّیحَ»، حضرت زهراء (س) فرمود: اگر او مرا نمیبیند، من او را میبینم و نیز رایحه و عطر را میبوید و شامهاش سالم است. فقال رسول الله(ص): «اشهد انک بضعه منی» رسول خدا (ص) فرمود: گواهی میدهم که تو پاره تن منی.
منبع: بحارالانوار، ج۲۳، ص۱۱۰
* بیشتر بخوانید:
شکر حضرت زهراء(س) به خاطر نداشتن دو چیز
کسانی که حضرت زهرا(س) در دعا آنها را بر خود مقدم میداشت
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰