تاریخ انتشار : یکشنبه 22 بهمن 1396 - 9:42
کد خبر : 23569

انقلاب ایران، حکومت مستقیم مردم بر مردم است

انقلاب ایران، حکومت مستقیم مردم بر مردم است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالکریم بی آزار شیرازی در جمع راهپیمایی کنندگان ۲۲ بهمن در شهرستان سروآباد، با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: حکومت اسلامی از اصل عبارت است از حکومت قانون بر مردم و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالکریم بی آزار شیرازی در جمع راهپیمایی کنندگان ۲۲ بهمن در شهرستان سروآباد، با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: حکومت اسلامی از اصل عبارت است از حکومت قانون بر مردم و قانون ما برگرفته از قوانین الهی است و حکومت ما حکومت مستقیم مردم بر مردم است.
وی افزود: در کشورمان منتخبین و نمایندگانی که توسط خود مردم تعیین و انتخاب می شوند بر مردم حکومت می کنند و در دین اسلام حکومت مردم بر مردم براساس قوانین الهی است.
این عضو انجمن جهانی تقریب مذاهب گفت: در انقلاب اسلامی ولایت فقیه که مقام معظم رهبری است، بر حکومت نظارت دارد، حکومتی که خود مردم بر یکدیگر نظارت همگانی دارند.
وی اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم، مردان با ایمان و زنان با ایمان با امر به معروف و نهی از منکر بر یکدیگر ولایت دارند، یعنی همه مردم امیر هستند و امر می کنند، بنابراین یکی از پایه های مهم حکومت قانون بر مردم مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.
وی تاکید کرد: یکی از پایه های مهم انقلاب اسلامی ایران که امام راحل (ره) بر آن تاکید داشت و انقلاب را بر مبنای آن تشکیل داد، مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، که در این انقلاب مردم باید بر یکدیگر نظارت همگانی داشته باشند.
حجت الاسلام عبدالکریم بی آزار شیرازی اضافه کرد: در گذشته و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استعمارگران و دشمنان این مسئله مهم یعنی نظارت همگانی و امر به معروف و نهی از منکر را با تبلیغاتی منفی و شعارهای پوچ مانند به توچه به من چه به ما چه از بین برده بودند.
وی تاکید کرد: همه ما موظف به نظارت همگانی و امر به معروف و نهی از منکر هستیم و این مهم یکی از پایه های حکومت مستقیم مردم بر مردم است.
اجرای دف نوازی، سرود خوانی، قرائت قطعنامه و آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی از دیگر برنامه های راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرستان سروآباد بود.
۲۲ بهمن ۱۳۵۷ رژیم طاغوت پس از ۵۷ سال ظلم و ستم متلاشی شد و انقلاب اسلامی مردمی ایران با رهبری امام راحل به پیروزی رسید.
هر سال در چنین روزی مردم ایران اسلامی برای قدردانی از شهدای انقلاب و برگزاری جشن پیروزی انقلاب در راهپیمایی سراسری این روز شرکت می کنند.
راهپیمایی ۲۲ بهمن روز یکشنبه همزمان در بیش از یک هزار مرکز استان، شهر، مرکز بخش و دهستان کشور برگزار می شود.
شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار: عبدالله رحمانی
۷۳۵۴/ ۳۰۲۰

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد