تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 - 9:41
کد خبر : 23179

پرچم امربه‌معروف دست دانشجویانی است که به بلوغ فکری و سیاسی رسیده‌اند/ روح عدالتخواهی یک ارزش فوق العاده است

پرچم امربه‌معروف دست دانشجویانی است که به بلوغ فکری و سیاسی رسیده‌اند/ روح عدالتخواهی یک ارزش فوق العاده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در سی و هشتمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی که با عنوان نشست شهید بهشتی در تهران در حال برگزاری است، گفت: اینکه کسی خود را در برابر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در سی و هشتمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی که با عنوان نشست شهید بهشتی در تهران در حال برگزاری است، گفت: اینکه کسی خود را در برابر خداوند نسبت به مردم و بقای ارزش‌های انقلاب اسلامی مسئول بداند این ارزشمند است و باید قدرش را بدانیم.

وی با بیان اینکه به من چه، به تو چه و به ما چه در فرهنگ دینی انقلاب اسلامی جایگاهی ندارد و اگر قرار بود که این به من چه‌ها در زندگی حاکم باشد انقلاب ۵۷ نیز محقق نمی‌شد، افزود: شما دانشجویان از اینکه نگران حق الله هستید جای تبریک دارد، چون خیلی‌ها سر خود را پایین انداخته و صرفا به دنبال منافع شخصی و اهداف مادی شان هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خون‌های زیادی در مقابل طوفان‌ها و بلا‌هایی مانند جنگ و تروریسم ریخته شده تا یک نظام هرچه انسانی تر، دینی‌تر و اسلامی‌تر ساخته شود، افزود: امروز پرچم امر به معروف به دست دانشجویانی است که به بلوغ فکری و سیاسی رسیده اند و دارای روح عدالتخواهی هستند و این یک ارزش فوق العاده است.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه باید در حوزه ارزش‌ها و نظام فکری ایده آلیسم باشیم و در مقام عمل اجتماعی و تلاش برای تحقق ارزش‌ها رئالیسم، افزود: به لحاظ نظری باید مرز بین حق و ظلم کاملا مشخص باشد، اما در عرصه عمل باید رئالیسم بود و واقع بینانه عمل کرد در هر حال ترکیب این دو با هم مشکل است.

وی افزود: در مقام عمل هیچ وقت ایده‌ها به آسانی و سریع محقق نمی‌شوند از این رو باید در این عرصه رئالیسم بود.

وی با بیان اینکه آرمان گرای غیر واقع بین و واقع گرای آرمان گریز باعث شکست بلندترین دستاورد‌ها می‌شود، اظهار کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر نبود این دستاورد‌هایی را هم که الان داریم به دست مان نمی‌رسید.

وی افزود: باید ببینیم سخت‌ترین کار و مانده‌ترین کار روی زمین چه کاری است گاهی لازم می‌شود فرد یک تنه بایستد و آماده سختی‌ها باشد. این نق زدن‌ها که ما را گرفتند و برای ما پرونده تشکیل دادند نیز نباید باشد. در هر حال قرار نیست که بعد از نهی از منکر به ما شیرینی تعارف کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر اشکالات سیستماتیک رژیم‌های قبل از انقلاب را ببینیم متوجه خواهیم شد که ما چه قدر جلو آمده ایم، افزود: واقعیت این است که زمانی تشکیل چنین نشست‌هایی به دلیل مسائل امنیتی، اجتماعی و فرهنگی برای ما یک رویا بود پس متوجه باشید که هر چه امروز داریم بهای سنگینی برای آن پرداخت شده است.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه باید به دنبال مقدور مطلوب باشیم، تصریح کرد: همه می‌خواهند که در جامعه اختلاف، فقر و انسان‌های بی خانمان نباشند، ولی در کجا و کی این مسائل تحقق پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: عدالتخواه کسی است که علاوه بر تلاش برای اینکه خود به خدا نزدیک شود تلاش می‌کند که دیگران هم به خدا نزدیک شوند و البته شرط آن هم این است که حقوق بشر برای همه تامین شود.

رحیم پورازغدی اظهار کرد: جمهوری اسلامی حکومتی است که مردم آن را می‌سازند با این وجود اگر مدیر خراب، نادان، فاسد و خاطی باشد آن را خراب کرده و هزینه‌های زیادی به مردم تحمیل می‌کند. مدیر فاسد هزینه‌ها را بالا می‌برد در مقابل مدیر خدایی باعث می‌شود که ساختار جمهوری اسلامی مردمی‌تر و اسلامی‌تر شود.

وی با بیان اینکه پاداش امر به معروف و نهی از منکر به خاطر فحش‌هایی است که به آمران معروف و ناهیان از منکر داده می‌شود، تصریح کرد: باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر را بشناسیم و بعد از ریشه یابی بفهمیم که مسئول آن کیست سپس ببینیم که باید چه مسیری را برویم. بعد از این مراحل باید به تحقیق و طرح سوال بپردازیم. با این وجود اگر نتیجه‌ای حاصل نشد و فساد هم محرز بود باید شروع به نقد کنیم و اگر باز هم جوابی نگرفتیم موضوع را عمومی کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در نظام نامشروع اجازه‌ای برای نقد کردن به افراد داده نمی‌شود، تصریح کرد: امام خمینی پیش از انقلاب کار خود را با اصلاح شروع کردند یعنی ابتدا به محمدرضا شاه مشکلات را گوشزد کردند، ولی وقتی که این کار اثرگذار نبود انقلاب رقم خورد و گفتند که من از این آخوند‌ها نیستم که فقط نصیحت کنم و بعد بروم من می‌مانم و کشته می‌شوم.

وی از جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت مشروع و قانونی نام برد که در جا‌هایی از آن ضعف‌هایی وجود دارد و ممکن است در جا‌هایی فساد پیدا شود تصریح کرد: آنچه مهم است این است که ببینیم چه کسانی شعار عدالت می‌دهند و ما در کنار چه کسانی قرار می‌گیریم که صدای آن‌ها بالا می‌رود. واقعیت این است که افرادی همچون شاه، صدام، هیتلر، روسای جمهور آمریکا، اسرائیل، انگلیس و سران آل سعود هم حرف‌های قشنگی می‌زنند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه بخشی از نیرو‌های داعش دانشجویان مشغول به تحصیل در اروپا و آمریکا بودند که برای خلافت اسلامی به این گروه پیوسته بودند، تصریح کرد: کسی که عملیات انتحاری می‌کند دیگر جاسوس نیست این فریب خورده است.

وی افزود: وقتی که می‌گوییم عدالتخواه هستیم نباید اجازه بدهیم که هر کسی وارد این صف شود در واقع کسی که ولایت فقیه، مبانی انقلاب و امام را قبول ندارد، مشکل مالی و اخلاقی دارد نباید وارد صف عدالتخواهی شود.

وی افزود: توصیه می‌کنم که هم جبهه ای‌های خود را گزینش کنید معتقدم با هر کسی نمی‌شود شعار درست داد با این وجود باید در کنار افراد امتحان پس داده ایستاد. در واقع آدم‌ها را زمانی می‌توان شناخت که فرصت خیانت پیش می‌آید.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه عمل در صحنه اجتماع به اندازه نظر مهم است و در جا‌هایی از نظر نیز مهم‌تر است، تصریح کرد: عمل گرایی بد است و این همان پراگ ماتیسم است، چون در انقلاب اسلامی هدف فقط تحقق هدف مادی نیست.

وی بر ضرورت صادقانه عمل کردن تاکید کرد و گفت: سوال این است که چرا اجازه دادند موسسات اعتباری تا این مراحل پیش بیایند تا سه میلیون نفر مشکل پیدا کنند. برخی‌ها می‌گویند که سپرده گذاران خودشان مقصر هستند، چون به دنبال سود و مفت خوری بودند فرض کنیم که این‌ها درست می‌گویند سوال این است که پس چرا درست نظارت نکردند؟

وی افزود: فرض کنیم که سپرده گذاران موسسات اعتباری به دنبال مفت خوری بودند با این وجود سوال این است که چرا این موسسات را در تلویزیون تبلیغ می‌کردند؟ آقایان باید بگویند که به چند مورد از قوانین بانکداری اسلامی عمل کرده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه به عنوان یک شهروند عادی باید انتقاد خود را امر و مطالبه کنیم، تصریح کرد: کسانی که صادقانه انتقاد نمی‌کنند خیانتکارند و کسانی که در حکومت اسلامی تملق می‌کنند باید یک مشت خاک بر سر آن‌ها ریخت البته در نظام اسلامی تشکر با تملق و چاپلوسی فرق دارد.

وی با تاکید بر اینکه با گفتن عیب‌ها و طرح انتقادات ما قوی می‌شویم و پیشرفت می‌کنیم و اگر آن‌ها را مطرح نکنیم خطرناک است، تصریح کرد: مطرح نکردن عیب‌ها و انتقادات مانند این است که کسی به یک غده سرطانی دچار شده باشد، ولی به او پیشنهاد بدهیم که با فتوشاپ آن غده سرطانی را از بین ببرید تا پزشک متوجه نشود با این وجود نقد نکردن مانند یک غده سرطان زا است.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه جلوگیری از نقد و اعتراض یک حالت استکباری است و فرعون هم همین گونه بوده است، افزود: بعضی فکر می‌کنند انقلابی گری یعنی اینکه قبل از ما همه چیز سیاه بوده و الان همه چیز سفید است در هر حال پیش از انقلاب سیاهی‌ها بر سفیدی‌ها غلبه داشته است و الان نیز این گونه نیست که همه چیز سفید باشد.

وی بر ضرورت رعایت ادب در امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: حتی در مقابل ظالم هم باید در ابتدا با او مودبانه رفتار کرد و اگر اصلاح صورت نگرفت آن وقت برخورد صورت گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رعایت انصاف، مخلوط نکردن حق و باطل و کنار ظالم نایستادن برای عدالت طلبی را ضروری دانست و افزود: در مسیر عدالت طلبی اگر کسی به شما گفت: به شما چه بگویید خداوند به من این اجازه را داده که شما را نقد کنم.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: کسی که نمی‌داند ظلم و حق چیست نمی‌تواند مصلح اجتماعی باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد