تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1396 - 8:59
کد خبر : 22009

ترک فریضه امر به معروف، جامعه را به بی‌تفاوتی دچار می‌کند

ترک فریضه امر به معروف، جامعه را به بی‌تفاوتی دچار می‌کند

نورالله برشان، مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان‌وبلوچستان، گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، این است که کسی نسبت به واجب و فریضه بودن آن آگاه نیست، بنابراین جامعه از

نورالله برشان، مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان‌وبلوچستان، گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، این است که کسی نسبت به واجب و فریضه بودن آن آگاه نیست، بنابراین جامعه از این نعمت بزرگ محروم می‌شود.
مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر جامعه را به بی‌تفاوتی دچار می‌سازد و این مقدمه‌ای برای انحطاط اخلاقی و سقوط ارزش‌ها در آن جامعه است.
وی افزود: در اسلام برای آمران به معروف و ناهیان از منکر جایگاه والایی قائل شده است، بطوری که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند « هر که امر به معروف و نهى از منکر کند، او جانشین خدا و جانشین رسول او در زمین است».
برشان بیان کرد: وقتی امر به معروف در جامعه نهادینه شود، عده زیادی که به‌دلیل غفلت و ناآگاهی مرتکب گناهی می‌شوند، متوجه اشتباه خود خواهند شد و نهی از منکر نیز سبب می‌شود تا آمار لغزش‌ها و گناه‌ها کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: جامعه‌ای که بر مدار امر به معروف و نهی ازمنکر بنا شود، جامعه‌ای سالم و موفق خواهد بود، چرا که همگان نظارت عمومی را بر خود احساس می‌کنند و می‌دانند اگر در هر زمینه‌ای از مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و حتی اقتصادی قصوری صورت گیرد، با تذکر عمومی مواجه خواهند شد و همین موضوع نظارت عمومی در قالب امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه را به یک هنجار مؤثر و نیرومند بدل می‌کند.
مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه انجام این فریضه نیاز به ویژگی‌های خاصی دارد تا اثرگذاری را افزایش داد، افزود: افرادی که قصد دارند تا به این فریضه عمل کنند، باید ویژگی‌هایی مانند، اعتماد به نفس، صبر، حوصله و حسن خلق داشته باشند.
برشان اظهار کرد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند کار فرهنگی و رویکرد فرهنگی در جامعه هستیم و باید با استفاده از کارشناسان حوزه و دانشگاه و همکاری کارشناسان و مدیریت‌های رسانه، تبلیغات و آموزش ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر در قالب نشست‌های متعدد، راهکارهای مناسب برای احیا و اثربخشی این مقوله مهم اجتماعی بیابیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد