تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1396 - 3:56
کد خبر : 21866

حجاب در اسلام مانع از فعالیت اقتصادی زن نیست

حجاب در اسلام مانع از فعالیت اقتصادی زن نیست

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور، معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: فلسفه حجاب از مسائل مهمی است که آگاهی از آن می‎تواند یکی از پایه‌های تحقق فرهنگ پوشش شود.وی ادامه داد: خداوند سبحان در قرآن کریم حکم و حکمت حجاب و عفاف را به

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور، معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: فلسفه حجاب از مسائل مهمی است که آگاهی از آن می‎تواند یکی از پایه‌های تحقق فرهنگ پوشش شود.
وی ادامه داد: خداوند سبحان در قرآن کریم حکم و حکمت حجاب و عفاف را به عنوان باور و رفتار سعادت‌ساز آدمی بیان کرده و اهل بیت(ع) و علمای اسلام نیز به تبیین و شرح این مقوله مهم پرداختند.
حجت‌الاسلام فاطمی‌پور بیان کرد: حق تعالی در باب ضرورت و حکمت مسأله حجاب در آیه ۵۹ سوره احزاب می‌فرماید« یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ۚ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا ای پیغمبر با زنان و دختران خود و زنان مؤمن بگو که خویشتن را با چادر فرو پوشند که این کار برای اینکه آنها(به عفت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت آزار نکشند، بسیار نزدیک‌تر است و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است».
وی افزود: استاد مطهری در کتاب «مسأله حجاب» به خوبی حکمت و گستره حجاب را بیان کرده و بر این باور است که پدیده «برهنگی» بیماری عصر ما است و نباید کورکورانه از غرب تقلید کنیم.
وی با بیان اینکه لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی است، گفت: نکته حائز اهمیت این است که پوشش در ایران باستان و قوم یهود و هند به خوبی وجود داشته است که شهید مطهری مطالب و شواهدی برای این ادعا از تاریخ تمدن ویل دورانت در کتاب مذکور بیان کرده است.
معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا تشریح کرد: آرامش روانی، استحکام پیوند خانوادگی، استواری اجتماع، ارزش و احترام زن از مهم‌ترین کارکردها و حکمت حجاب است که سخن درباره هر کدام نیازمند مجالی دیگر است.
وی خاطرنشان کرد: استواری اجتماع نکته‌ای است که بیشتر نیاز به تبیین دارد و در این باره باید گفت که کشانیدن تمتعات جنسی از محیط خانه به اجتماع، نیروی کار و فعالیت اجتماع را ضعیف خواهد کرد.
وی اضافه کرد: این امر عکس آن چیزی است که مخالفین حجاب خرده می‌گیرند و می‌گویند:حجاب موجب فلج کردن نیروی نیمی از افراد اجتماع است اما درواقع بی‌حجابی و ترویج روابط غیرمشروع موجب فلج کردن نیروی اجتماعی می‌شود.
حجت‌الاسلام فاطمی‌پور بر از هدف شوم دشمن مبنی بر کارافتادگی زنان در محیط اجتماعی تأکید کرد و گفت: آنچه که موجب فلج کردن نیروی زن می‌شود، محروم ساختن او از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که در اسلام چنین چیزی وجود ندارد.
وی افزود:اسلام نه می‌گوید که زن از خانه خارج نشود و نه می‌گوید زن حق تحصیل ندارد؛ بلکه علم و دانش را فریضه مشترک زن و مرد دانسته است و فعالیت اقتصادی را نیز برای زن تحریم نمی‌کند.
حجت‌الاسلام فاطمی‌پور تأکید کرد: باید توجه کرد که آنچه مانع رشد فعالیت اجتماعی می‌شود، آلوده کردن محیط کار به لذت‌جویی‌های شهوانی است.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد