تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 - 10:56
کد خبر : 21767

قانون امر به معروف و نهی از منکر منصفانه‌ترین و هوشمندانه‌ترین روش نقد در کشور است

قانون امر به معروف و نهی از منکر منصفانه‌ترین و هوشمندانه‌ترین روش نقد در کشور است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۹دی‌ماه، کن، با حضورحجت الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا امام جمعه بخش کن و مردم خداجوی غرب تهران در حسینیه سرآسیاب برگزار شد.حجت الاسلام صالح نیا در خطبه اول نماز جمعه گفت: یکی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۹دی‌ماه، کن، با حضورحجت الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا امام جمعه بخش کن و مردم خداجوی غرب تهران در حسینیه سرآسیاب برگزار شد.
حجت الاسلام صالح نیا در خطبه اول نماز جمعه گفت: یکی از راهبردهای تقوا و یکی از کارهای اساسی آن، بیرون آمدن از خود و نگاه به خود بوده واز این نگاه به خود در لسان ائمّۀ اطهار و علمای اخلاق به محاسبه نفس و در لسان عرفا به دید برزخی و مشاهده صورت باطنی تعبیر گردیده است.
وی افزود:عین نگاه به آینه است زمانی که برخی از ما بدون مرتب کردن خوددر آینه بیرون نمی آییم و اگر بدون نگاه به آینه بیرون برویم و بعد بفهمیم که سروصورت ما نا مرتب بوده خجالت می کشیم ولی عمری با باطن وحشتناک زندگی می کنیم و خود را مشاهده نمی کنیم.
وی در ادامه افزود: صدوق در ثواب الاعمال آورده است که تکذیب کنندگان قَدَر الهى از گورهاى خود میمون و خوک بر مى‏ خیزند.
صالح نیا با اشاره به آیه «یَوْمَ یُنْفَخُ فِی اَلصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْواجاً» از رسول اکرم پرسیدند. فرمود: از امت من ده صنف محشور می گردند برخى بر صورت بوزینه ‏ها( سخن چینان‏)، برخى بر صورت خوکها(حرام خواران )، بعضى سر فروهشته بر چهره‏هاشان بکشند و ببرند(ربا گیران )، بعضى کور(به ناحق حکم کنان )، بعضى لال(به کردار خود نازان )، بعضى زبانهاشان بر سینه‏ هاشان آویزان چرک از دهانهاشان ریزان(عالمان که کردار آنان خلاف گفتار بوده است.
وی در پایان این خطبه گفت: در محشر بعضى دست و پا بریده(آنان که همسایه را آزار دهند )، بعضى بر شاخه‏‌ها از آتش آویخته(آنان که گزارش دروغ از مردم به فرمان گذاران رسانند )، بعضى از مردار بدبوتر( پیروان شهوت‏ )، بعضى رختها از قطران در بر(متکبّران) می باشند.

صالح نیا در خطبه دوم افزود: قانون مصوّب امر به معروف و نهی از منکر از هوشمندانه‌ترین و منصفانه ترین روشهای نقد و انتقاد است.
امام جمعه کن خطاب به مسئولان گفت: می‌بایست به نظرات مردم بیشتر توجّه شده و خواسته‌های خانواده شهدا بررسی و اجرا شود.
صالح نیاز در پایان جان باختن شهادت‌گونه ملوانان و کارمندان کشتی نفت‌کش را که باعث تاثّر خاطر رهبری عزیز، مسئولین خدوم و ملّت قهرمان‌پرور ایران شد، را تسلیت گفت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد