تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1396 - 10:05
کد خبر : 21574

عملکرد موفق شوراهای حل اختلاف لرستان/۱۱هزار پرونده ختم به سازش شد

عملکرد موفق شوراهای حل اختلاف لرستان/۱۱هزار پرونده ختم به سازش شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، جعفر بدری ظهر چهارشنبه در همایش «صبر» با اشاره به اینکه عنوان صبر مخفف سه واژه صلح، بخشایش و رضایت است، اظهار داشت: این همایش به همت معاونت فرهنگی دادگستری لرستان ترتیب داده شده که کار بسیار شایسته

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، جعفر بدری ظهر چهارشنبه در همایش «صبر» با اشاره به اینکه عنوان صبر مخفف سه واژه صلح، بخشایش و رضایت است، اظهار داشت: این همایش به همت معاونت فرهنگی دادگستری لرستان ترتیب داده شده که کار بسیار شایسته ای است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که روند رو به افزایش جرم و خشونت را متوقف کنیم و یکی از راه های تحقق این موضوع، بالا بردن درجه تحمل و صبر اشخاص است، تصریح کرد: اگر نتوانیم روند رو به افزایش خشونت و پرخاشگری و اختلافات را مهار کنیم نهایتا مجبور می شویم با مجازات جرایم این حوزه را کنترل کنیم و مجازات هم راه حل رفع مشکلات نیست.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه دولت هزینه های بسیاری می دهد تا خشونت را در لایه های جمعیتی به ویژه در نسل جوان و نوجوان مهار کند، افزود: علت های مختلفی برای بروز خشونت وجود دارد و نمی توان گفت تنها مسئول رفع مشکلات این حوزه نهادهای فرهنگی هستند.

دعواهای بر سر منافع سیاسی و حزبی در رفتار مردم تاثیر گذار است

بدری با اشاره به اینکه رفتار زمامداران نیز در بروز خشونت در جامعه تاثیر گذار است، در اخلاق و رفتار مردم تاثیرگذار است، افزود: بر اساس روایات رفتار مردم به زمامداران خود شباهت بیشتری دارد تا نسبت به پدر و مادرشان؛ دعواهای بر سر منافع سیاسی و حزبی خواه و ناخواه در رفتار مردم تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه عملکرد شوراهای حل اختلاف در لرستان در زمینه صلح و سازش دعاوی موفق بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۹ هزار پرونده ختم به صلح و سازش شده که رقم قابل توجهی است، در سال جاری نیز تا کنون ۱۱ هزار پرونده دعاوی به صلح و سازش ختم شده است.

آمار اختلافات خانوادگی نگران کننده است

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه آمار اختلافات خانوادگی در استان نگران کننده است، رشد طلاق و دعاوی خانوادگی را داریم، افزود: سال گذشته به جز پرونده های طلاق، ۹ هزار پرونده اختلاف خانوادگی وارد دستگاه قضایی در لرستان شده است.

بدری با اشاره به اینکه درجه تحمل و صبر خانواده ها، زنان و مردان کاهش یافته و تجملات و توقعات بالا باعث بروز اختلافات در بین زن و مرد شده است، ادامه داد: باید زمینه های وقوع اختلاف و طلاق را در بین خانواده ها از بین ببریم، مراکز مشاوره در این حوزه باید قبل از وقوع اختلاف به خانواده ها کمک کنند نه اینکه پس از بروز اختلاف و در زمان طلاق به موضوع وارد شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه نزاع و درگیری نیز آمار در لرستان پایین تر از میانگین کشوری است و لرستان در این رتبه بندی پس از استان قم قرار دارد و آمار نزاع دو درصد پایین تر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: همه باید کمک کنند تا فرهنگ اسلامی صلح و سازش در بین خانواده ها رواج یابد و جامعه سالمی داشته باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد