تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1396 - 9:15
کد خبر : 21562

روند شعر امروز امیدبخش است/ حجاب دلیلی برای بازگشت به وطن

روند شعر امروز امیدبخش است/ حجاب دلیلی برای بازگشت به وطن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مژگان عباس‌لو، شاعر با حضور در برنامه تلویزیونی «شابک» در خصوص لزوم تحصیلات آکادمیک برای شاعر شدن، گفت: برای شاعران شدن حتما نباید تحصیلات ادبیات داشت و دانشکده ادبیات لزوما شاعر و نویسنده تربیت نمی‌کند هرچند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مژگان عباس‌لو، شاعر با حضور در برنامه تلویزیونی «شابک» در خصوص لزوم تحصیلات آکادمیک برای شاعر شدن، گفت: برای شاعران شدن حتما نباید تحصیلات ادبیات داشت و دانشکده ادبیات لزوما شاعر و نویسنده تربیت نمی‌کند هرچند که شاعران و نویسندگان خوبی ازآن خارج شده‌اند.
این شاعر در معرفی آثار خود عنوان کرد: من پنج مجموعه شعر دارم با نام‌های «مثل آوازهای عاشق تو»، «شاید مرا دوباره به خاطر بیاوری» که یکی از این دو مجموعه برنده جایزه بانوی فرهنگ و دیگری برنده جایزه دوسالانه پروین اعتصامی شد، «از سیب‌ها بپرس»، «هم قفسان» و دیگری با نام «از لب برکه‌ها» که جایزه عباس یمینی شریف و نشان ماهی سیاه کوچولو را از آن خود کرده است.
وی ادامه داد: خانم پانته آ صفایی کتابی دارند به نام «خوش به حال آهوها» که یکی از بهترین‌هاست در میان شاعران خانم و امپراتور غزل عاشقانه فاضل نظری است که تمام کتاب‌های‌شان عالی است.
عباس‌لو با اشاره به روند شعر امروز، عنوان کرد: روند شعر امروز امیدبخش است. زمانی امیدی به این نداشتم که شعر فارسی از حالت مردانه دربیاید و خانم‌ها بتوانند در این زمینه عرض اندامی کنند اما در سال‌های اخیر شاعران خانم بسیار خوبی داشته‌ایم که توانسته‌اند شعر عفیف زنانه را بسیار زیبا بگویند و امید زیادی دارم که شعر بانوان پیشرفت کند و پروین اعتصامی‌های بیشتری داشته باشیم.
وی در پایان با اشاره به آروزی کتابی خود، اظهار کرد: من هفت سال در آمریکا زندگی کردم و در آنجا ادامه تحصیل دادم اما زمانی که دخترم ۹ ساله شد به‌خاطر حجاب در آمریکا با مشکل روبرو شد و به همین دلیل به ایران برگشتیم. آرزو می‌کنم روزی در سبد خانوار هر خانواده ایرانی یک کتاب هم گنجانده شود.
یادآور می‌شود، معرفی و متن‌خوانی کتاب «شرف خاک» به قلم مهدی خدادادی از دیگر بخش‌های برنامه شابک بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد