تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1396 - 9:06
کد خبر : 21006

انصاری: باید گفت‌وگو نسبت به احزاب شکل بگیرد

انصاری: باید گفت‌وگو نسبت به احزاب شکل بگیرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مجید انصاری در پنجمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی اظهار کرد: باید گفت‌وگو نسبت به احزاب شکل بگیرد و جا دارد احزاب مختلف کشور با یکدیگر بنشینند و اتفاقات اخیر را بررسی کنند که چرا چنین اتفاقاتی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مجید انصاری در پنجمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی اظهار کرد: باید گفت‌وگو نسبت به احزاب شکل بگیرد و جا دارد احزاب مختلف کشور با یکدیگر بنشینند و اتفاقات اخیر را بررسی کنند که چرا چنین اتفاقاتی رخ داده است.

وی افزود: مساله حزب برای اقناع مردم و نمایش دموکراسی در قانون اساسی ایران مورد توجه ویژه قرار گرفت ولی هنوز  تحزب به معنای گسترده و موثر آن در کشور شکل نگرفته است.

انصاری خاطرنشان کرد: تحزب به معنای واقعی کلمه در اسلام همزمان با طلوع اسلام شروع شد؛ از آنجا که پیامبر (ص) در مکه بنیان یک حزب عدالتخواه و اخلاق‌مدار را با جوانان مکه گذاشتند که با فسادهای دوران جاهلی مکه مبارزه کنند.

وی با اشاره به مساله امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: نهی از منکر و امر به معروف یکی از ارکان تشریع و فروع دین است که یکی از کارکردهای مهم احزاب این مساله است که آن را در رابطه با عملکرد دولت‌ها می‌توانند انجام دهند.

انصاری در ادامه گفت: چاره‌ای جز تشکیل احزاب قدرتمند نداریم تا ماهیت امر به معروف و نهی از منکر را بفهمند و توان امر و نهی کردن را به گونه‌ای که موثر باشد پیدا کنند و این امر جز با هم افزایی مردم در قالب حزب امکان پذیر نیست.

ادامه دارد

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد