تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 - 4:54
کد خبر : 20755

عدم آگاهی نسبت به جزئیات حجاب سبب غفلت از آن می شود

عدم آگاهی نسبت به جزئیات حجاب سبب غفلت از آن می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام محمد رضا مومنی در گفت و گو با خبرنگار انقلاب نیوز،با اشاره به لزوم ترویج عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: گروهی از بانوان می خواهند بی حجاب باشند اما گروه دیگری وجود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام محمد رضا مومنی در گفت و گو با خبرنگار انقلاب نیوز،با اشاره به لزوم ترویج عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: گروهی از بانوان می خواهند بی حجاب باشند اما گروه دیگری وجود دارد که اکثریت بانوان را تشکیل می دهند که  نسبت به حجاب بی تفاوت هستند اما به دلیل دهن کجی به قوانین و اسلام نیست.

وی افزود: موضوعی که وجود دارد این است که بانوانی که نسبت به حجاب بی تفاوت هستند این موضوع را نمی دانند که آن وضعیت حجابی که دارند به منزله حجاب نامناسب است چون می گویند که حجاب آنها مناسب است و هنگامی که به آنها گفته می شود وضعیت حجاب این گونه است متوجه اشتباه خود می شوند.

استاد دانشگاه با اشاره به علت بی توجهی گروهی از بانوان جامعه نسبت به حجاب گفت: عدم آگاهی نسبت به جزئیات مبحث حجاب سبب غفلت از حجاب توسط آنها می شود، در مجموع درباره حجاب که سخن گفته می شود فقط به صورت کلی است و وارد جزئیات نشدیم و تنها گفته می شود که حجاب را رعایت کنید و بی حجابی سبب فساد جامعه می شود اما حدود حجاب را مشخص نکردیم.

مومنی با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در ترویج عفاف و حجاب در جامعه بیان داشت: روحانیون باید ابتدا آگاهی کامل در زمینه حجاب کسب کرده و آیات و روایات الهی در مورد حجاب را مطالعه کرده وسپس در جامعه با ملایمت و زبانی که می شود به امر و نهی و تبیین حجاب بپردازند.

وی با اشاره به راهکارهای آگاهی بانوانی که نسبت به حجاب غافل هستند، تصریح کرد: می توان به شکل سوالی مسئله حجاب را مطرح کرد و با سوال فرد را مطلع کنیم حجابش نامناسب است واگر  با زبان مناسب آگاه کنیم بخش عمده آنها به حجاب متمایل می شوند و به رعایت حجاب می پردازند.

استاد دانشگاه ابراز داشت: هنگامی که این گروه نسبت به حجاب ترغیب پیدا کنند و تعداد آنها در جامعه بیشتر شود خود به خود افرادی که  قصد دهن کجی نسبت به حجاب را دارند محدود می شوند.

مومنی افزود: برای تبیین حجاب نسبت به افرادی که قصد دهن کجی به حجاب دارند باید ابتدا متوجه شویم که ریشه بی حجابی و بدحجابی آنها چه چیزی است و به سراغ افرادی برویم که به دلیل مخالفت و دهن کجی به آنها توجهی به حجاب توجه نمی کنند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد