تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1396 - 6:37
کد خبر : 20449

نرخ ولادت در خلخال افزایش یافت

نرخ ولادت در خلخال افزایش یافت

سیدعیسی کریم پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۷۹۳ مورد ولادت در این شهرستان به ثبت رسید که تفاضل آن نسبت به تعداد فوت شدگان در همین مدت که ۳۱۲ نفر است، ۴۰۰ نفر می باشد.وی گفت: در حالی که در سال گذشته ۸۳۸ مورد ازدواج

سیدعیسی کریم پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۷۹۳ مورد ولادت در این شهرستان به ثبت رسید که تفاضل آن نسبت به تعداد فوت شدگان در همین مدت که ۳۱۲ نفر است، ۴۰۰ نفر می باشد.
وی گفت: در حالی که در سال گذشته ۸۳۸ مورد ازدواج و ۲۶۸ مورد طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق خلخال به ثبت رسیده در ۹ ماه امسال ۷۲۹ مورد ازدواج و ۱۳۲ مورد طلاق در این شهرستان اتفاق افتاده است.
او با بیان اینکه چهار دفتر ازدواج و ۲ دفتر طلاق در خلخال فعالیت دارند علت اصلی افزایش طلاق در این شهرستان را فقدان دفاتر طلاق در شهرستان همجوار کوثر و استفاده از دفاتر طلاق خلخال از سوی ساکنان شهرستان های همسایه گیلان بدلیل سهولت انجام این کار در دفاتر طلاق این شهرستان اعلام کرد.
کریم پور از کاهش جمعیت خلخال در سرشماری سال گذشته در مقایسه با سرشماری سال ۹۰ خبر داد و گفت: در سرشماری سال ۹۵ جمعیت ۹۲ هزار نفری سرشماری سال ۹۰ به ۸۶ هزار نفر تنزل یافته است.
رئیس اداره ثبت احوال خلخال با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی چهارگانه ، ولادت ، فوت ،ازدواج و طلاق با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای منطقه بروز شده گفت: با توجه به اهمیت صدور اسناد هویتی و آگاهی از آخرین آمار جمعیتی کشور نیاز اولیه مسوولان نظام برای هرگونه برنامه ریزی در عرصه های مختلف اجتماعی است بروز شدن ثبت وقایع حیاتی چهارگانه امکان برنامه ریزی درست و به موقع برای این منطقه از سوی مسوولان ارشد نظام را فراهم کرده است.
او اظهار کرد: هم اکنون صدور شناسنامه نوزاد در اداره ثبت احوال خلخال در کمتر از ۱۰ دقیقه صورت گرفته و این در حالی است که زمان صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بزرگسال نیز در کمتر از ۲ ساعت است.
شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد ، در حال حاضر پراکندگی جمعیت این شهرستان ۱۴ هزار و ۶۰ خانوار شهری با جمعیت بیش از ۴۷ هزار نفر و روستایی با ۱۲ هزار و ۷۱۹ خانوار و با جمعیت بیش از ۳۹ هزار نفر است که نسبت پراکندگی جمعیت شهری به روستایی در مقایسه با سال های گذشته افزایش یافته است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۹/۶۰۱۸

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد