تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1396 - 8:31
کد خبر : 20357

آمار طلاق در شهرهای مازندران رو به کاهش است

آمار طلاق در شهرهای مازندران رو به کاهش است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، علی رجبی وندوچالی امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال مازندران اظهار داشت: در سوم دی ماه ۱۲۹۷ نخستین شناسنامه در کشور و ۱۳۰۵ نخستین شناسنامه در مازندران صادر شد به همین جهت سوم دی سالروز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، علی رجبی وندوچالی امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال مازندران اظهار داشت: در سوم دی ماه ۱۲۹۷ نخستین شناسنامه در کشور و ۱۳۰۵ نخستین شناسنامه در مازندران صادر شد به همین جهت سوم دی سالروز تاسیس و روز ملی ثبت احوال نامگذاری شد.

وی افزود: ۲۹ اداره تحت پوشش این دستگاه اجرایی قرار دارد و در مناطق دور دست و محروم نیز ادارات ثبت احوال فعال بوده و جمعیت استان نیز تا روز گذشته سه میلیون و ۳۱۴ هزار و ۴۶۱ نفر است که ۵۴ درصد درشهر و ۴۶ درصد در روستا زندگی می‌کنند.

رجبی تصریح کرد: چهار اقعه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق در این اداره ثبت می شود که در ۹ ماهه امسال، ۳۳ هزار و ۷۰۲  واقعه ولادت در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۲ دهم کاهش یافت و ۱۱هزار و ۸۴۳ نفر فوت ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ دهم کاهش داشت.

وی گفت: در زمینه ازدواج نیز در ۹ ماهه امسال، ۱۷ هزار و ۳۵۸ واقعه و شش هزار و۱۲۰ واقعه طلاق ثبت شد که در شهرهای بزرگ با کاهش روند طلاق مواجه هستیم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: شهرستان سیمرغ کمترین جمعیت و بابل و ساری بیشترین جمعیت را در استان دارند و  نرخ ولادت در کشور ۱۱۹.۵ و در مازندران ۱۳.۶ است که باید در زمینه افزایش جمعیت را با فرهنگ‌سازی سرلوحه فعالیت قرار دهیم.

رجبی گفت : در مازندران باید دو میلیون و ۶۲۶ هزار و ۵۸۱ نفر کارت ملی هوشمند دریافت کنند که تا کنون بیش از یک میلیون نفر یعنی ۵۷ درصد افراد دریافت کردند که در کشور در این زمینه رتبه دوم را کسب کرد.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۵۰ هزار شناسنامه تعویض شد و ۱۲۰ دفتر پیشخوان و ۳۰ دفتر پست با اداره ثبت همکاری می‌کنند و  با کمک شهرداری‌ها در زمینه تغییر نام نیز افرادی که نام خود را به محمد تغییر دهند شناسنامه را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

رجبی تصریح کرد: در شاخص‌های عمومی و اختصاصی نیز در جشنواره شهید رجایی اداره ثبت احوال مازندران رتبه برتر را کسب کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد