تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1396 - 11:12
کد خبر : 20143

چرا برخی جوانان به تشکیل زندگی تمایل ندارند؟ / مدیر کل ثبت احوال کردستان: کاهش ۸ درصدی ازدواج در کُردستان

چرا برخی جوانان به تشکیل زندگی تمایل ندارند؟ / مدیر کل ثبت احوال کردستان: کاهش ۸ درصدی ازدواج در کُردستان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، ازدواج یکی از مسائل مطرح در رشد جمعیتی جوامع است که علاوه بر تاکیدات احکام شرعی و دینی موازن با احکام اسلامی، تاکیدهای فراوان از سوی مسئولان کشوری را نیز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، ازدواج یکی از مسائل مطرح در رشد جمعیتی جوامع است که علاوه بر تاکیدات احکام شرعی و دینی موازن با احکام اسلامی، تاکیدهای فراوان از سوی مسئولان کشوری را نیز به دنبال دارد با این وجود این پدیده در سطح کشور و حتی استان هایی همچون کردستان روند رو به کاهش را طی می کند.

کاهش ازدواج را می توان به عنوان یک معضل که نتایج مخرب آن هنوز پنهان است مورد بررسی قرار داد چرا که با کاهش ازدواج میزان ولادت ها کاهش پیدا کرده و جمعیت جوان کشور رو به پیری می رود و در نتیجه بار اقتصادی کشور نیز در سال های نه چندان دور نیازمند واردات نیروی کار جوان می شود.

مشکلاتی که امروزه برای جوانان مانند سدی در مقابل ازدواج قرار دارد از شرایط اجتماعی و اقتصادی مختلفی تاثیر می پذیرد که نبود شغل پایدار و با درآمد مناسب، نبود مسکن، گرانی ناشی از تورم و عدم ثبات قیمت کالاهای مختلف در بازار و ابعاد روانی و اجتماعی از جمله توقع بالای طرفین و خانواده های آنها و بالا رفتن سن ازدواج به دلیل ادامه تحصیل که نتایج زیانباری را بر زندگی جوانان گذاشته است.

مهمترین بحث در کاهش میزان ازدواج تغییر سبک زندگی یا بازنگری در نقش های سنتی از دیگر دلایل تاخیر در ازدواج جوانان ایرانی است که در این راستا آمارهای رسمی متوسط سن ازدواج برای پسران را ۲۵ تا ۳۵ و برای دختران ۲۴ تا ۳۰ سال را می توان اعلام کرد که نشانگر پنج سال افزایش سن ازدواج در ۱۰ سال گذشته است.

رغبت نشان ندادن جوانان به ازدواج در حالی اتفاق می‌افتد که مسئولان هر روزه از پیر شدن هرم جمعیت کشور و لزوم دنبال کردن سیاست‌های جمعیتی در راستای جلوگیری از کاهش جمعیت جوان کشور خبر می‌دهند.

کاهش ۸ درصدی ازدواج در استان کردستان
مدیرکل ثبت احوال استان کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان اظهار کرد: میزان ازدواج در استان کردستان با بیش از ۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

 

محسن آقایی بیان کرد: در ۸ ماهه نخست سال جاری ۹ هزار و ۸۶۹ مورد ازدواج در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل این آمار ۸ و ۳ دهم درصد کاهش را نشان می‌ دهد.

 

 

وی افزود: تعداد طلاق ها نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۶۹۱ مورد بود که با ۱.۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر از شرایط ازدواج در استان است.

 

مدیر کل ثبت احوال استان کردستان بیان کرد: همچنین در هشت ماه نخست امسال ۲۰ هزار و ۴۵۴ مورد ولادت در استان به ثبت رسیده است .

 

 

آقایی با اشاره به اینکه امسال کمتر از یک درصد رشد ولادت در استان کردستان نسبت به سال قبل ثبت شده است، افزود: سال گذشته میزان ولادت در استان نسبت به سال ۸۹ حدود نزدیک به یک درصد رشد داشت .

 

 

وی میانگین سن ازدواج در استان کردستان را ۲۷ سال برای پسران و ۲۳ سال برای دختران دانست و گفت: در شش ماه نخست سال گذشته ‌هزار و ۵۱۲ مورد طلاق در استان انجام گرفت و این رقم در سال‌ جاری افزایش داشته است که باید برای کنترل و مقابله با آن برنامه ریزی کرد.
 

به گفته ی مدیر کل ثبت احوال استان کردستان، قروه بیشترین و سنندج با ۷.۷ در هزار کمترین آمار ازدواج‌ها را به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه مریوان و سروآباد هم به ترتیب بیشترین و کمترین آمار طلاق در استان کردستان را دارند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد