تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1396 - 5:40
کد خبر : 18826

جایگاه هنر در دین اسلام ابزاری برای ارتقاء فرهنگی جامعه است

جایگاه هنر در دین اسلام ابزاری برای ارتقاء فرهنگی جامعه است

امیر بحیرایی مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: مراسم اختتامیه اولین مسابقه نقاشی شهرستان نهاوند با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف و نماز در نهاوند برگزار شد .وی افزود: طبق آیه شریفه قرآن که می‌فرماید : «الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ

امیر بحیرایی مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: مراسم اختتامیه اولین مسابقه نقاشی شهرستان نهاوند با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف و نماز در نهاوند برگزار شد .
وی افزود: طبق آیه شریفه قرآن که می‌فرماید : «الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَر؛ مردان مومن و زنان مومن دوستان یکدیگرند، به نیکی فرمان می‌دهند و از ناشایست باز می‌دارند» (توبه/آیه ۷۱) بهترین بندگان خدا کسانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهند.
بحیرایی با بیان اینکه در دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر شده است اضافه کرد: این مهم باید در بین هنرمندان جایگاه واقعی خود را بیابد لذا می‌توان از زبان هنر که تاثیر گذاری شگفتی در به وجود آوردن یک فرهنگ و تفکر دارد بهره‌مند شد.
مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند گفت: در راستای ادای تکلیف و همچنین خلق آثار محتوایی و دینی و القای فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر و همچنین احیای اقامه نماز و حجاب و عفاف که نقطه مقابل شر و ضلالت‌هاست بر آن شدیم تا با برگزاری مسابقه‌ هنری در رشته نقاشی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، حجاب، عفاف و نماز، هنرمندان را به سمت خلق آثاری ماندگار و تاثیر گذار پیش ببریم.
وی عنوان کرد: این مسابقه به همت کانون بسیج هنرمندان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزشگاه‌های آزاد هنری شهرستان در ۲ رده سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار و بیش از ۱۵۰ اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال گردید.بحیرایی ابراز کرد: از این میان مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه ۱۳ اثر به عنوان آثار برگزیده در بخش مسابقه و پایانی حضور یافتند که امروز ۱۲ آذر ماه اختتامیه این مسابقه برگزار و از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.
مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند یادآور شد: همچنین نمایشگاهی از آثار برگزیدگان به تعداد ۳۵ اثر از ۱۲ آذر ماه به مدت ۷ روز در محل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود.
مقدس عمرانی معاونت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند نیز به ایکنا گفت: جایگاه هنر در دین مبین اسلام و اهمیت هنرمندان در کشور ایران به عنوان ابزاری مهم در ارتقاء فرهنگی جامعه به شمار می‌رود.
وی افزود : آثار زیبا و هنری زمانی معنا و مفهومی خواهد یافت که در راستای تعالیم الهی و تفکر اسلامی و فرهنگ حسینی باشد .
وی گفت: هنرمندان فعال در حوزه هنرهای تجسمی در نهاوند جزء سابقه دار‌ترین، فعال‌ترین و شناخته شده‌ترین‌ها در سطح استان و کشور هستند که بدون هیچ گونه چشم داشتی در راستای ارتقاء این هنر در نهاوند تلاش می‌کنند .

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد