تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1396 - 13:03
کد خبر : 18558

تاکید بر نقش تاثیرگذار مساجد در احیای امر به معروف و نهی از منکر

تاکید بر نقش تاثیرگذار مساجد در احیای امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد وفایی روز پنجشنبه در همایش فعالان فرهنگی مساجد شهرستان تربت حیدریه افزود: کارکرد دیگر مساجد، ایجاد زمینه برای وفاق و همفکری و رفع اختلاف سلیقه ها هستند. وی با بیان اینکه مساجد در رشد و تعالی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد وفایی روز پنجشنبه در همایش فعالان فرهنگی مساجد شهرستان تربت حیدریه افزود: کارکرد دیگر مساجد، ایجاد زمینه برای وفاق و همفکری و رفع اختلاف سلیقه ها هستند.
وی با بیان اینکه مساجد در رشد و تعالی فکری انسان نقش مهمی دارند، گفت: این بدان خاطر است که امروز مساجد در بین محافل دینی و مجالس منسوب به و ائمه اطهار(ع) یکی از شاخص ترین جایگاه های مقدسی است که در سه وعده زمانی ارتباط مستقیم با بدنه جامعه دارند.
وفایی اظهار کرد: برای انس و الفت بیشتر با نمازگزاران، همه ما خادم مسجد و دین هستیم و لذا هر قدر بیشتر تلاش کنیم دایره این انس و الفت گسترده تر می شود.
امام جمعه تربت حیدریه نیز به نقش و اهمیت و جایگاه مساجد در دنیای کنونی اشاره و اظهار کرد: یکی از مهمترین کارکردهای دین، تحکیم و تعمیق باورهای دینی است.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: تقویت روحیه وحدت و یکپارچگی و همکاری، رشد و گسترش دایره علم و دانش، تقویت ایمان و معنویت و همچنین تهذیب و تطهیر اخلاق و رفتار درست، از دیگر کارکردهای مساجد است.
وی گفت: مسجد علاوه بر آنکه انسان را از کج روی و انحراف و شباهات دور می کند، جلوی کج روی ها را گرفته و از میزان گناهان فردی و اجتماعی کم می کند.
بر اساس اعلام مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان تربت حیدریه، اکنون ۳۶۳ مسجد در سطح شهرستان وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد آنها فعال هستند و در ۴۴ باب مسجد نیز نماز صبح به صورت منظم اقامه می شود.
هشت باب نمازخانه در بوستان ها، اماکن تفریحی و اقامتی برای مسافران نوروزی و تابستانی در نظر گرفته شده که از امکانات مناسبی برای ادای فریضه نماز برخوردار هستند.
۱۵۰ امام جماعت نیز در سطح شهرستان وجود دارند.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۱۷۴۴/۶۱۲۱ خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: علی اصغرافتاده

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد